کد خبر: ۳۸۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 22 February 2017
 فاطمه شریفی
جلد دوم از کتاب "فرهنگ نامه یزد" نوشتۀ اکبر قلم سیاه، پژوهشگر و نویسنده توانمند یزدی در غرفه برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و هنری این اداره ، نویسنده اثر و پیشکسوتان فرهنگی استان رونمایی شد.

رنامه های جنبی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال یزد در سومین روز از برگزاری این رویداد فرهنگی با رونمایی از کتاب فرهنگ نامه یزد که به همت موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره توسعه آسمان هنر به چاپ رسیده است ادامه یافت.

در این برنامه معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: استاد اکبر قم سیاه فرهیخته، پژوهشگر و نویسنده ای توانمند است که حوزه فرهنگ و ادب استان مدیون تلاش های این بزرگوار می باشد.

"سید خلف حوتی نژاد افزود: کتاب فرهنگامه یزد اثری ماندگار در فرهنگ عامه استان می باشد و امید است که شاهد به چاپ رسیدن جلدهای بعدی این کتاب باشیم.

حوتی نژاد بیان کرد: جای این فرهنگ نامه در فرهنگ و ادب استان خالی بود و این نقص به کوشش و درایت استاد قلم سیاه رفع و با اثری ارزشمند پاسخ داده شد.

خدمات ارزنده اکبر قلم سیاه در مسیر یزد شناسی

مدیر کتابخانه وزیری یزد نیز در این برنامه به بیان جایگاه قلم و نوشتن در انتقال میراث گذشتگان و تجربه های ارزشمند بشری پرداخت و گفت: نوشته ها و خدمات اکبر قلم سیاه به ادب و فرهنگ یزد کار بسیار پرافتخاری است.

"محمدرضا انتطاری" مطرح کرد: فرهنگ نامه یزد کتاب ارزنده ای است و دایره المعارفی چندجانبه است که تمام مردم می توانند از دریای مفاهیم آن بهره مند شوند.

انتطاری به بیان خاطراتی از استاد قلم سیاه پرداخت و افزود: نویسنده کتاب فرهنگ نامه یزد در زمان تحصیل از وجود اساتیدی چون زرین کوب و الهی قمشه ای بهره مند شده و همواره آموخته هایش را در اختیار علاقه مندان می گذارد.

فرهنگ نامه یزد اثری سترگ از نویسنده ای فاخر

استادیار پیشکسوت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد در ادامه این برنامه گفت: میزان مطالعه بر تعادل بخشی به انسان و بهنجاری رفتار آن تاثیر دارد و خوشبختانه فرهنگ مردم یزد در آموزش و ارزش پروری هرگز توقف نکرده است.

"محمود الهام بخش" بیان کرد: کتاب فرهنگ نامه یزد بر مبنای منابع ارزنده و مطالعات عمیق نوشته شده است و با دید چند بعدی به موضوعات  می پردازد.

الهام بخش افزود: در این کتاب مطالب علمی، ادبی، فرهنگی ، سیاسی، تاریخی و رجال شناسی به گونه ای شگفت انگیز و غنی از مفاهیم وجود دارد و ارزش ها و تجربه های بزرگی را به خوانندگان منتقل می کند.

این برنامه با رونمایی دومین جلد از  کتاب فرهنگ نامه یزد به قلم اکبر قلم سیاه در حضور بازدیدگنندگان  و علاقه مندان پایان یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار