مدیر حج و زیارت استان یزد از آغاز ثبت نام قطعی مشتاقان زیارت عتبات عالیات در کاروان های ایام نوروزی از امروز (دوشنبه) خبر داد .
کد خبر: ۳۸۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 20 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی اصغر شریفی اظهارکرد: این ثبت نام مربوط به متقاضیانی است که از 12 تا 18بهمن درسامانه عتبات عالیات اقدام به پیش ثبت نام کرده اند و بر اساس زمان و اولویت های اعلام شده در ایام تعطیلات نوروزی به عتبات مشرف می شوند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در ایام نوروز حدود2هزارنفر از زائران ثبت نامی این استان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
شریفی با بیان اینکه سفرهای نوروزی از روز 22 اسفند ماه سالجاری آغاز و تا 15 فروردین 96 ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد:این تعداد در قالب 48 کاروان که 30کاروان هوایی و18 کاروان زمینی است اعزام می شوند.
این مسئول اضافه کرد: در پیش ثبت نام اینترنتی سفرهای نوروزی عتبات عالیات که به مدت یکهفته ادامه داشت پنجهزار و 400 نفر در سامانه ثبت نام کردند که حدود 2هزارنفر آنان درایام نوروز اعزام و مابقی نیز از 15فروردین ماه تا 31 اردیبهشت ماه 96 به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
مدیرحج و زیارت استان یادآورشد: روز های یکشنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته اعزام هوایی از فرودگاه شهید صدوقی یزد به فرودگاه نجف و بغداد و بلعکس انجام می شود.
به گفته شریفی در 11ماهه امسال 21هزار و 270زائردر قالب 564 کاروان از این استان برای زیارت عتبات عالیات به عراق اعزام شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: ازاین تعداد زائر، 426 کاروان به صورت هوائی و 138 کاروان به صورت زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند.
شریفی تصریح کرد: بجز این تعداد زائران یزدی که بصورت هوائی و زمینی به عتبات عراق اعزام شدند، درآبان ماه امسال نیز بیش از 27 هزار نفر متقاضی زیارت کربلا در اربعین حسینی در قالب چهار هزار و 961 گروه به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.
شریفی تاکید کرد: سال گذشته 20هزار و 688 زائر در قالب 535 کاروان از این استان به سفر زیارتی عتبات عالیات عراق اعزام شدند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار