کد خبر: ۳۸۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 20 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مراسم حافظ خوانی نابینایان یکی از برنامه های مورد استقبال بازدیدکنندگان از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال یزد با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد در غرفه برنامه های جنبی نمایشگاه برگزار شد.

در این برنامه که نابینایان به حافظ خوانی و ارائه سروده های خود در میان علاقه مندان به شعر و ادب فارسی پرداختند، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به استعدادهای ارزشمند جامعه نابینایان در این زمینه اشاره کرد.

"رقیه دوست فاطمی ها" گفت: توانمندی نابینایان علاقه مند در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی در بیان و ادای کلمات داشته است.

وی افزود: استعدادهای موجود در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد و بر مبنای  توانمندی هایی که شاهد می باشیم می توان با همکاری صدا و سیما برنامه های ارزشمندی را به اجرا گذاشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد بیان کرد: متاسفانه منابع و کتاب هایی که نابینایان بتوانند از آن ها استفاده کنند بسیار محدود است و نیازمند تقویت زمین های نشر در این ساختار می باشم.

دوست فاطمی ها در پایان با اشاره به وجود امکانات تبدیل متون به خط بریل در استان یادآور شد: باید زمینه ای برای دسترسی به فایل وُرد کتاب های گویا ی نابینایان ایجاد تا بتوانیم منابع مورد نیاز آن ها را  بر این مبنا تامین کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار