فوری؛
بعد از انتشار شناسایی یک مورد به آنفلونزای حاد پرندگان در یزد، ستاد پدافند زيستي استان در خصوص گزارش يك مورد ابتلا به انفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در استان اطلاعيه اي صادر کرد.
کد خبر: ۳۷۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 16 February 2017
به گزارش تابناک یزد، امروز صبح یک مورد ابتلای یکی از پرندگان در یکی روستاهای یزد به آنفلوآنزای حاد پرندگان تایید شد.
بعد از تایید این مورد ابتلا، اقدامات  لازم از جمله قرنطینه محل و معدوم سازی  کلیه پرندگان تا شعاع یک کیلومتری کانون شناسایی شده با حضور نهادهایی مختلف و همچنین بررسی جدی تا شعاع 3 کیلومتری از صبح امروز( پنجشنبه 28 بهمن ) صورت گرفته است.
 
اطلاعیه ستاد پدافند زيستي استان یزد
بعد از انتشار شناسایی یک مورد به آنفلونزای حاد پرندگان در یزد، ستاد پدافند زيستي استان در خصوص گزارش يك مورد ابتلا به انفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در استان اطلاعيه اي به شرح ذيل صادر كرد:
بِسْم الله الرحمن الرحيم
در پي احراز ابتلاي يك مورد از پرندگان به انفلوآنزاي فوق حاد در يكي از روستاهاي حاشيه شهر يزد، اين ستاد با تشكيل جلسه فوق العاده و متعاقب آن بسيج امكانات و نيروهاي مرتبط، اقدامات لازم براي كنترل و عدم شيوع اين بيماري را صورت داده و شرايط اطمينان بخشي را فراهم نموده است.
همچنين مراحل قرنطينه منطقه و معدوم سازي طبق مقررات زيست محيطي در حال انجام بوده كه پيشرفت خوبي داشته است.
 تاكيد مي شود شهروندان با رعايت نكات بهداشتي در مواجهه احتمالي با پرندگان، پيشگيري هاي لازم را داشته باشند، ضمن اين اينكه ياداور مي شود هيچگونه مورد ابتلاي اين بيماري به انسان در استان و كشور گزارش نشده است.
در پايان متذكر مي گردد همشهريان و اصحاب رسانه استان اخبار مربوط به اين موضوع را از منابع رسمي و ستاد پدافند زيستي استان دنبال كنند و هرگونه موارد مشكوك ابتلا يا جابجايي و فروش سيار پرندگان را به دامپزشكي استان منعكس نمايند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار