کارشناسان گردشگری علمی کشورهای اروپایی و آسیایی از منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران مهریز یزد بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت آن قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۷۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 16 February 2017
به گزارش تابناک یزد،این افراد در حاشیه برگزاری نشست بین المللی گردشگری علمی در مهریز با سفر به منطقه کالمند ، بهادران شهرستان ضمن بازدید از بخش های مختلف با سابقه ، وحوش موجود و همچنین ظرفیت های آن برای راه اندازی گردشگری علمی بوم گردی آشنا شدند.
در این بازدید مهدی تیموری رئیس اداره محیط زیست مهریز گزارشی در خصوص سابقه ، فعالیت های عمرانی انجام گرفته در سال های اخیر و ظرفیت های گسترده آن برای استفاده گردشگران جهان ارائه کرد.
نشست 2 روزه بین المللی گردشگری علمی و بوم گردی روز سه شنبه با حضور 40 نفر از کارشناسان امور گردشگری و بومی گردی از کشورهای ژاپن، چین، اسپانیا، نیوزیلند و ایران در پردیس دانشگاه یزد در شهرستان مهریز برگزار شد.
شرکت کنندگان در این نشست در خصوص راه کارهای گسترش گردشگری علمی و بوم گردی در سطح جهان و ایران به بحث و بررسی پرداختند و از آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی استان یزد و 2 اثر جهانی در شهرستان مهریز شامل باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد و منطقه حفاطت شده کالمند بهادران بازدبد کردند.
منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال 1355 به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال 1370 با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به منزله حفاظت شده اعلام گردید.
این منطقه در حد فاصل 54 درجه و 20 دقیقه تا 55 درجه و 15 دقیقه طول جفرافیایی و 31 درجه و 5 دقیقه تا 31 درجه و 35 دقیقه عرض جفرافیایی واقع شده است و در 20 کیلومتری شهرستان مهریز و 50 کیلومتری مرکز استان و بهادران در 85 کیلومتری بزد قرار گرفته است.
وسعت این منطقه حدود 250 هزار هکتار برآورد شده که بیش از نیمی از مساحت آن را نقاط دشتی و مابقی را ارتفاعات سخت گذر،کوهپایه ها و تپه ماهور ها تشکیل داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار