رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان گفت: پیگیری های حقوقی به خاطر تغییر کاربری کاروان سرای ارجنان این شهرستان و تبدیل آن به آغل در حال انجام است.
کد خبر: ۳۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 16 February 2017
به گزارش تابناک یزد،طی روزهای اخیر، خبری مبنی بر تغییر کاربری یک کاروانسرای قدیمی در اردکان که به ثبت ملی رسیده و تبدیل آن به آغل در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این شهرستان منعکس شد.
حمید مشتاقیان افزود: این کاروانسرا ملک شخصی است اما میراث دوستان خواهان این هستند که از این کار صرف نظر شود .
وی اظهار کرد: در سنوات گذشته نیز پیگیری هایی صورت گرفته و حتی مرمت و استحکام بخشی در این کاروان سرا توسط میراث فرهنگی اردکان انجام شده است تا صاحب آن ملزم شود که تغییر کاربری صورت بگیرد.
رئیس میراث فرهنگی اردکان گفت: نه تنها این کاروان سرا بلکه دیگر کاروان سراهای کشور وضعیت مناسبی ندارند و عزم جدی برای فرهنگ سازی حفظ میراث در بین مردم و میراث دوستان باید صورت بگیرد.
مشتاقیان افزود: در شهرستان اردکان یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده که نزدیک به 240 اثر آن به ثبت ملی رسیده و از این رو نیازمند فرهنگ سازی بیشتری در زمینه حفاظت از آن می باشد.
وی اضافه کرد: مردم و مسئولان وظیفه دارند در حراست و حفاظت از آثار تاریخی تلاش کنند که این اقدام آنان در واقع پیشرفت به علم و بشریت است.
رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان با بیان اینکه یک ایرانی به اصالت و فرهنگ خود می بالد بنابراین باید در کنار آن از آثار تاریخی نیز حراست کند تصریح کرد: میراث فرهنگی متعلق به همه انسان هاست.
کاروانسرای ارجنان مربوط به دوره قاجار است و در بخش مرکزی شهرستان اردکان واقع در روستای ارجنان واقع شده است.
این اثر در تاریخ 11 مرداد 1384 با شماره 12655 به ثبت آثار ملی رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار