آن‌طور که رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داده، حقوق و عیدی کارکنان قبل از اتمام بهمن‌ماه واریز می‌شود، در عین حال که تسویه کامل حقوق در سال جاری تا ۲۰ اسفند انجام خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 16 February 2017
به گزارش تابناک یزد، کارکنان دولت برای امسال حدود ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان بر اساس مصوبه هیات وزیران عیدی دریافت خواهند کرد. در حالی به طور معمول عیدی کارکنان همزمان با حقوق بهمن‌ماه واریز می‌شود که نوبخت- رئیس سازمان برنامه و بودجه- نیز در آخرین اظهارنظر خود عنوان کرده که عیدی و حقوق بهمن تا قبل از اتمام این ماه قرار است که به حساب کارکنان واریز شود.

بر اساس مصوبه هیات وزیران دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه دارند به کارمندان خود اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال دارند، مبلغ ثابت ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان را نسبت به مدت تمام وقت در سال جاری به عنوان پاداش آخر سال از محل بودجه مصوب پرداخت کنند.

همچنین پرداخت پاداش آخر سال به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنها در سال جاری بوده و در هر حال میزان عیدی این افراد از ۵۰ درصد رقم عنوان شده کمتر نخواهد بود.

از سوی دیگر روال بر این بوده که معمولا حقوق اسفندماه کارکنان، چند روز زودتر از موعد معمول پرداخت می‌شود و ظاهرا قرار است بر اساس توافقی که بین دولت و خزانه انجام شده، حقوق ماه پایانی سال تا ۲۰ اسفندماه کاملا تسویه شود. با توجه به هزینه‌های موجود پایانی سال و همچنین نوروز که پیش روی مردم قرار دارد، در کنار تسویه‌های حقوقی که انجام می‌شود یارانه اسفند نیز زودتر از ماه‌های دیگر پرداخت خواهد شد. این در حالی است که یارانه در ۲۶ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار