کد خبر: ۳۷۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 16 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از امضای نهایی تفاهم نامه همکاری فیمابین این حوزه با کمیته امداد امام خمینی(ره) مناطق یک و دو یزد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر مدارس علمیه خواهران استان یزد  اظهار کرد: بر اساس سلسله نشست های مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه دو یزد و حوزه خواهران با موضوع همکاری دو جانبه، تفاهم نامه فیمابین به امضا رسید.

وی افزود: در نشست امضای تفاهم نامه که جمعی از بانوان مبلغه و رؤسای کمیته امداد مناطق یک و دو و کارشناسان زکات و مشارکتهای مردمی حضور یافتند؛ مدت زمان اجرای این تفاهم نامه دو سال خواهد بود که در صورت توافق طرفین تفاهم نامه تمدید می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با یادآوری تعالیم دین مبین اسلام و اهداف عالیه حضرت امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از نیازمندان و محرومان را از اهداف این همکاری مشترک عنوان کرد و افزود: «ایجاد زمینه همکاری مشترک و بهره مندی متقابل از توانمندی ها، امکانات مادی و معنوی طرفین در توسعه فرهنگ احسان، انفاق، نیکوکاری و فقرزدایی» و « همکاری در زمینه توسعه و ساماندهی روشها و برنامه ریزی های اجرایی برای کاهش مشکلات خانواده های تحت پوشش و سایر نیازمندان آبرومند» از اهداف ذکر شده در این تفاهم نامه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در خصوص تعهدات حوزه علمیه خواهران در این تفاهم نامه گفت:  ارائه خدمات مشاوره ای مذهبی فردی و گروهی به مددجویان، شناسایی و معرفی نیازمندان آبرومندی که تا کنون تحت حمایت هیچ مؤسسه حمایتی قرار نگرفته اند به کمیته امداد، حضور بانوان مبلغ در اردوهای مددجویان، همکاری در اجرای طرح فلاح، اطلاع رسانی برنامه های کمیته امداد و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری به ویژه زکات در مناسبت های خاص مذهبی، از جمله تعهدات حوزه علمیه خواهران خواهد بود.

وی تصریح کرد: تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) هم شامل تجلیل از زحمات مبلغین مروّج فرهنگ سازی انفاق و نیکوکاری، تهیه و تنظیم طرح های جامع و کاربردی پیرامون موضوعات و برنامه های حمایتی و زکات و اعلام به حوزه علمیه خواهران، تهیه و ارسال کتاب و جزوات، بروشورهای آموزشی و... در زمینه زکات، همکاری در تشویق از کشاورزان و دامداران و خیّرین پرداخت کننده زکات و صدقات، برگزاری جلسات کاربردی و مفید ویژه مبلغان اجرا کننده تفاهم نامه در ایام خاص سال مانند رمضان، محرم و صفر و فصل داشت و برداشت محصول است.

 برپایه این گزارش، تفاهم نامه فیمابین حوزه علمیه خواهران به امضای محمدزارع میرک آباد، رئیس کمیته امداد منطقه یک، احمد مزیدی، رئیس کمیته امداد منطقه دو و حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی مدیرحوزه علمیه خواهران استان رسید.

حوزه نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار