کد خبر: ۳۷۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 16 February 2017
به گزارش تابناک یزد،با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور مرکز مدیریت راهبردی افتا در استان یزد افتتاح شد.سومین مرکز افتای کشور با حضور رییس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور،قائم مقام مرکز ملی فضای مجازی کشور،رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا، استاندار یزد و جمعی از اعضای شورای اداری استان رسما آغاز به کار کرد
دکتر ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور امروز در جمع مدیران استان یزد با اشاره به راه‌اندازی مرکز افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ) در این استان گفت: این مرکز کار مدیریت کلان و هدایتگری حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان را بر عهده دارد.
آقای فیروزآبادی با بیان اینکه مراکز افتا به تدریج در سطح کشور ایجاد و عملیاتی خواهد شد، افزود : استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی ، وجود مراکز علمی متعدد و نیروی انسانی مستعد ، بستر مناسبی برای توسعه صنعت نرم‌افزار در کشور دارد.
استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه این استان سومین استانی است که مرکز افتا در آن راه‌اندازی می‌شود گفت: امن‌سازی شبکه‌های فضای تولید و تبادل اطلاعات از وظایف محوله این مرکز است.
آقای میرمحمدی امنیت شبکه‌های اطلاعاتی را برای این استان بسیار مهم برشمرد و افزود: اطلاعات تبادل شده مردم باید در یک شبکه امن صورت پذیرد.
بحث و بررسی در خصوص فضای مجازی و امنیت شبکه‌های تبادل اطلاعات از موضوعات و محورهای دیگر این نشست بود.
در این مراسم آقای غلامرضا صمصامی به عنوان مسئول مرکز مدیریت راهبردی افتا در استان یزد معرفی شد.
مراکز افتای خراسان رضوی و بوشهر نیز به عنوان نخستین و دومین مراکز افتا پیش از این به بهره برداری رسیده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار