کد خبر: ۳۷۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 15 February 2017

فاطمه شریفی
نگاهی بر گذر عمر، بیان خاطرات و تفکر به جای مانده از زندگی هر فرد می تواند تعریفی از اثرات وجودی او برای جامعه ارائه کند.یار دیرین انقلاب و قدم های تعادل بخش او در دوران مختلف سیاسی با رفتارهای متفاوت اجتماعی نشانگر وجود شخصیتی چند بعدی، صبور و متفکر است.
بهار انقلاب برای اولین بار بدون حضور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگترین و موثرترین همراه معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران،حضرت امام خمینی (ره) و با قدردانی مردم از پایه گذارن این نهضت، سی و هشت ساله شد.
مردم بازهم با زنده نگهداشتن یاد بارزترین نمونه های مجاهدان راه حق طلبی و اسلام خواهی؛روحیه نیرومند، اراده پولادین و شجاعتی بی نظیر را برای تجلی ایران دوستی و اثبات باورهای عمیق اسلامی و انقلابی به نمایش گذاشتند و نشان دادند هر چه باشد و نباشد هرگز تفکر مردان بزرگ حتی به قدر ذره ای کوچک، کمرنگ نخواهد شد.
در آستانه چهلمین روز درگذشت آیت الله،مرور ویژگی های شخصیتی و  ارزش های ماندگار این وجود سازنده و اثرگذار از ابعاد مختلف شایسته بررسی و الگوگرفتن است.او فردی دلبسته به نظام، امام، انقلاب، شهدا و مردم در تمام دوران بود و امروز بیش از هر چیزی این مردم هستند که قدر این دلبستگی را می دانند و فهم می کنند.
الگوهای دینی و اخلاقی، نمونه های همه جانبه برای راهیابی به کمال، خودسازی و بندگی اند زیرا این الگوها نه تنها درس حماسه، جهاد، ظلم ستیزی و مقاومت به همراه دارند بلکه پیام عبودیت،سخاوت، ارزش گرایی و جوانمردی را برای تکریم والای انسانیت متجلی می سازند.
و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی،اسطوره ای ارزشمند که با تاسی از الگوهای والای بشری در دوران مختلف برای تمام نسل های این سرزمین ماندگار شد.او در زمان انقلاب یعنی عصر بازسازی فرهنگ اسلامی و ارزش گذاری مردمی در مقابل طاغوت به فعالیت در مسیری با رهنمودهای ممتاز پرداخت.
از برجسته ترین جنبه های شخصیتی او الگو گرفتن از سیاست مالک اشتر، درایت سلمان فارسی، ذکاوت و شجاعت مختار، صبر علوی، حق طلبی عاشورایی و  مردم داری نبوی است که در طول حیات خود همواره برای تجلی این ارزش ها کوشید و بسیاری از آن ها را به ظهور و بروز رساند.
هاشمی رفسنجانی، الگوی فرانظری است که بسیاری از ارزش ها و توانمندی ها را در یک شخصیت به تمرین پرداخت و متبلور ساخت تا حتی برای روزهای نبودنش در تمام دوران ها و برای تمام نسل ها ارزش ها و معانی کاربردی را به تفسیر و ترجمه بنشیند.
آری ز سنگ ها چشمه های آب آورد پدید.
یادش گرامی و تفکرش ماندگار.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منا شريفيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
تاثيرگذار و با محتواا،سپاس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار