کد خبر: ۳۷۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 15 February 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: برگزاری یادواره شهدای فوتبالیست از مهمترین فعالیت های فرهنگی است که باید با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و ورزشی در استان برگزار شود.
عبدالرضا دستا  در سرکشی به خانواده فوتبالیست شهید علی محمد ساقی ، شهدا را سمبل ایمان ، ایثار ، مقاومت و فداکاری در راه دین و اسلام و مدافع میهن سرفراز برشمرد که گرامیداشت خاطره آنها و تکریم خانواده هایشان یک وظیفه مهم همیشگی است.
وی اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی هر کدام در بخش های مختلف حق بزرگی بر گردن تمام مردم و بخصوص جامعه ورزشکاران و رشته فوتبال دارند و باید همواره از آنها الگو گرفته شود.
رئیس هیات فوتبال استان یزد اظهار داشت: از توفیق های بزرگ الهی است که ما بتوانیم راه نورانی و با سعادت شهدا را ادامه دهیم و پرچم عزت و اقتدار آنها را همواره بالا نگاه داریم.
دستا گفت: شهدا از همه هستی خود و جانشان برای اعتلای حق و حققت و دفاع از دین ، ناموس و اسلام ، قرآن و کشور گذشتند و قطعا نمی توان نسبت به آنها ادای دین و وظیفه کرد.
رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: سرکشی به خانواده های معزز شهدا و بخصوص شهدای جامعه هدف توسط این هیات یک کار مهم فرهنگی و مورد تاکید است که امیدواریم تداوم یابد.
دستا گفت: از برنامه های مهمی که توسط این هیات پیگیری و به اجرا گذاشته خواهد شد موضوع سرکشی به خانواده های مکرم شهدای فوتبالیست ، حضور در منازل پیشکسوتان و تجلیل از خادمان صدیق این رشته خواهد بود.
وی گفت: در سطح استان شامل شهر یزد و مناطق و شهرستان های تابعه آن تاکنون حدود 200 شهید فوتبالیست شناسایی شده اند که برگزاری یادواره برای آنها یک ضرورت است که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها نسبت به انجام آن اقدام شایسته بعمل آید.
وی افزود: جمع آوری زندگی نامه ها ، وصایا ، خاطرات و همچنین انجام برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در کنار فعالیت های ورزشی در رشته فوتبال برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا و ترویج فرهنگ مقاومت و ارائه الگو به جامعه هدف قطعا باید با جدیت پیگیری شود.
رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: هرچه داریم به برکت فداکاری و ایثار شهیدان و صبر و مقاومت خانواده های معزز آنها است بنایراین تجلیل و پاسداشت خاطره آنها از اساسی ترین کارهای فرهنگی و یک وظیفه همیشگی است.
رئیس هیات فوتبال استان یزد به اتفاق دبیر و رئیس و اعضای کمیته پیشکسوتان از خانواده شهید فوتبالیست علی محمد ساقی سرکشی و یاد و خاطره آن شهدای والامقام انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
در این برنامه فرهنگی که مربی شهید و همچنین خبرنگاران نیز حضور داشتند رئیس هیات فوتبال استان در این دیدار صمیمی که تعدادی از پیشکسوتان و رزمندگان فوتبالیست دوران دفاع مقدس از هیات فوتبال استان نیز حضور داشتند پدر و مادر شهید به ذکر خاطرات خود از فرزند شهید خود پرداختند.
همچنین پیشکسوت فوتبال استان یزد علی محمد قادریان و مختاری از پیشکسوتان و مربی شهید ساقی به ذکر خاطرات خود از این شهید سرفراز اشاره کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار