کد خبر: ۳۷۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 15 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیرجهادکشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: یک کشاورز ابرکوهی با کمک بیش از هفت میلیاردریالی بلاعوض دولت از 108هکتار سیستم آبیاری (نوین ) تحت فشار در یکی دیگراز مزارع پسته درچاه گیر بخش بهمن بهر ه برداری کرد.
مهدی غیب الهی اظهارکرد: این طرح توسط علی ناجی یکی از کشاورزان منطقه چاه گیربا هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد ریال اجرا کرده است وازمیزان بیش از چهار میلیاردو600میلیون ریال آن از تسهیلات کم بهره مند استفاده کرده است.
وی افزود: برای اجرای آبیاری تحت فشاردر هرهکتار130میلیون ریال هزینه می شود که دولت 50درصد آن را بصورت تسهیلات بانکی و 50درصد آن را بصورت کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی همچنین ازتجهیز دوهزار و 500 هکتار مزارع وباغات شهرستان ابرکوه تاکنون به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد وگفت: با اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی علاوه بر افزایش راندمان آبیاری، در مصرف آب نیز صرفه جویی شده در افزایش تولید محصولات بسیار موثر است.
غیب الهی اضافه کرد:افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب ازاهداف توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار درمزارع وباغات این شهرستان است .
مدیرجهادکشاورزی شهرستان ابرکوه ،صرفه جویی در مصرف آب تا 60 الی 70% نسبت به آبیاری به روش سنتی و غرقابی، جلوگیری از رویش علفهای هرز مزارع به ویژه باغات، کاهش چشمگیر هزینه های کارگری جهت آبیاری مزارع ،تغذیه بهتر و راحت تر مزرعه با کودهای شیمیایی قابل حل در آب با استفاده ار تانک کود ، مدیریت بهتر و آسانتر آبیاری مزرعه توسط کشاورز ، افزایش محصول و درآمد محصولات کشاورزی به دلیل تامین نیاز واقعی آب و مواد معدنی و آلی گیاه از مزیتهای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار بیان کرد.
شهرستان ابرکوه باوجود بحران آبی با داشتن 17هزارسطح زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی یکی از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی استان یزد به شمار می رود و امرار معاش پنج هزار و 700 خانوار کشاورز روستایی ازطریق بخش کشاورزی تامین می شود.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
***
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دلیل عمده اکثر اختلافات خانوادگی بخاطر آشنا نبودن زوجین به حقوق مشترک و وظایف خود است.
به گزارش ایرنا ، محمدرضا حبیبی روز سه شنبه در آیین امضای تفاهمنامه تشکیل مراکز آموزش های پیش از ازدواج در یزد افزود: برای حل معضل موجود می توان با آموزش این کمبود را در استان رفع کرد.
وی ادامه داد: آموزش های مهارت های زندگی از سوی زوجین خود متضمن یک عمر زندگی مشترک بهتر و با دوام تر خواهد بود بنابراین به همکاری جدی بین بخشی در میان دستگاه های مختلف نیاز مبرم است.
این مسئول اظهار داشت: هر کار فرهنگی و تدابیر فرهنگ سازی باید در چارچوب قوانین و مقررات و مجرای قانونی انجام شود و این طرح نیز بر اساس اصل دهم قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده ، مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی کشور و استان و آیین نامه ها و مقررات و قوانین بهزیستی و ثبت اسناد لازم الاجرا است .
حبیبی گفت: امضای این تفاهمنامه به منظور اخذ تصمیمات جمعی و طراحی کامل اجرای بی نقص کار و دریافت بازخورد مورد نظر به صورت علمی و عملی است و موضوع بسیار مهم و همیشگی است.
با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک ، مدیر کل بهزیستی و رئیس جامعه سر دفتران استان یزد تفاهمنامه تشکیل مراکز آموزش های پیش از ازدواج امضا شد .
ارتقاء سطح سلامت روان خانواده و افزایش رضایتمندی زندگی مشترک زناشویی ، پیشگیری از طلاق های عاطفی و طلاق های قضایی از مهمترین اهداف و الزامات اجرای این طرح می باشد .
با امضای این تفاهمنامه از این به بعد زوج های جوان قبل از ثبت عقد نکاح خود باید در دوره های آموزشی که توسط بهزیستی تشکیل می شود شرکت و گواهینامه گذراندن موفق این دوره ها را جهت ثبت عقد نکاح ارائه نمایند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار