سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم مقوله صنعت در این شهرستان را نوپا دانست و گفت : با بهره برداری از کارخانه در دست اجرای برلیان سفال پارس کویر در این شهرستان 600نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم وارد چرخه اشتغال پایدار می شود.
کد خبر: ۳۷۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 15 February 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد محمودی  در جریان بازدید از این کارخانه تقویت زیرساختهای صنعت شهرستان خاتم را ضروری ترین نیازهای منطقه برشمرد و افزود: فرمانداری جهت پیگیری و تسریع در رفع مشکلات این کارخانه و دیگر صنایع تولیدی، کارخانجات و شرکت ها جهت توسعه بخش صنعت خاتم در تلاش است .
وی اظهار کرد: با بهره برداری از این کارخانه اشتغالزایی برای 600 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوجود می آید که نقش مهمی در رفع بیکاری و اشتغالزایی دارد.
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت برلیان سفال پارس کویر خاتم اعتبار این پروژه را 660 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه اشتغال زایی برای150 نفر به صورت مستقیم و 450 نفر نیز به صورت غیرمستقیم به وجود خواهد آمد.
یوسفی یادآور شد: تولید کارخانه در سه نوبت صورت می گیرد و شرکت برلیان به عنوان اولین واحد تولیدی این محصول در کشور می باشد و در واقع با بهره برداری از این کارخانه سالانه از خروج حدود 10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: پروژه مذکور در یک فاز در مساحتی 10 هکتار اجرایی می شود و به مدت 2 تا سه سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی روند اجرایی بروکراسی اداری را برای گرفتن مجوز و تاییدیه های لازم را یک معضل و مشکل دانست و افزود: تسهیل در اخذ روند مجوزهای مورد نیاز گامی در جهت تسریع امور اجرایی و ساخت و ساز خواهد بود.
این کارخانه فرایند تولیدی آن به این صورت است که هیچگونه آلایندگی محیطی و زیست محیطی ندارد و از بهترین تکنولوژی های روز دنیا در آن استفاده شده و دارای استانداردهای کیفیت است.
وی یادآرو شد: خطوط تولید این کارخانه به گونه ای طراحی شده که انسان نسبت به جابجایی محصولات دخالتی ندارد و خط تولید کاملا بصورت کانتینیوز می باشد و یکی از مهمترین ویژگی این کارخانه این است که هیچگونه تخریبی از عوارض طبیعی را ندارد.
یوسفی پیشرفت کلی پروژه را 15 درصد عنوان کرد و گفت: عملیات تسطیح سالن تولید که 16 هزار مترمربع است به اتمام رسیده و حصارکشی ، دیوارکشی ، جدول گذاری پروژه اجرایی شده است و با برنامه ریزی انجام شده از ابتدای سال 1396 عملیات فنداسیون سوله اجرایی می شود.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار