رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد از برگزاری همایش گردشگری مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها به میزبانی استان یزد در بهمن‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 15 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سعید عابسی  در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری همایش گردشگری مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها در یزد اظهار داشت: این همایش به مدت دو روز در روزهای پایانی بهمن‌ماه به میزبانی استان یرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری یک موضوع چند بعدی با ملاحظات مختلف است، ادامه داد: رونق گردشگری موجب شکوفایی کشور خواهد شد و در هر زمینه‌ای می‌تواند رونق در کشور ایجاد کند.

دبیر همایش گردشگری مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها، هدف از برگزاری این همایش ملی را رونق گردشگری در کشور دانست و اضافه کرد: متأسفانه گردشگری علمی با گردشگری عملی در سطح کشور فاصله دارد و برگزاری این همایش به دنبال کاهش این فاصله است.

وی به تشریح ویژگی‌ها و پیشینه استان یزد در زمینه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: استان یزد با داشتن بافت تاریخی بی‌نظیر و اکولوژی مناسب، جایگاه ویژه‌ای در زمینه گردشگری دارد که برگزاری این همایش در یزد نیز می‌تواند خروجی‌های مناسبی را در جامعه داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه تلاش می‌شود با همکاری مسؤولان کشوری در پنج سال آینده مبنای گردشگری، دانشگاه پیام نور یزد باشد، عنوان کرد: این همایش با همکاری میراث فرهنگی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار خواهد شد.

وی از ارائه 185 مقاله به دبیرخانه برگزاری همایش خبر داد و گفت: با بررسی و داوری مقالات، از نظر علمی 39 مقاله رد شده و 51 مقاله نیز در کتاب همایش چاپ می‌شود ضمن اینکه 40 مقاله در قالب سخنرانی و سه مقاله به صورت گزارش علمی ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد از دیگر برنامه‌های این همایش را برگزاری سه میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری ایران و جاذبه‌های گردشگری یزد برشمرد و افزود: توجه به موضوع گردشگری سلامت، برگزاری دو تور یزدگردی نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش است.

وی محورهای این همایش را گردشگری پایدار، یزدشناسی و گردشگری، گردشگری درمانی و سلامت، بازاریابی و برندینگ گردشگری برشمرد و تصریح کرد: آثار باستانی، میراث فرهنگی و گردشگری، گردشگری خاص، گردشگری مذهبی و معنوی، جایگاه منابع انسانی در گردشگری، کاربرد فناوری‌های نوین در گردشگری نیز از دیگر محورهای این همایش دو روزه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار