کد خبر: ۳۷۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 15 February 2017
به گزارش تابناک یزد،جشنواره غذا  در دبیرستان دخترانه صدرای شهرستان ابرکوه با شرکت دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.
در این جشنواره که بخشدارمرکزی ابرکوه ، رییس آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این شهرستان حضورداشتند، 116نفر از دانش آموزان انواع غذای پخته شده را در معرض دید قرار دادند.
بخشدار مرکزی ابرکوه در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها با مشارکت دانش آموزان و اولیای آنها نقش مهم در فرهنگ سازی غذای سالم دارد .
محمد جواد آقایی افزود: جلب مشارکت و واگذاری برنامه ها با حضور دانش آموزان در ابعاد مختلف باید همواره مورد توجه مسئولان آموزش و پروزش و فعالان عرصه تعلیم و تربیت قرار گیرد .
مدیر مدرسه صدرا نیز اظهارکرد: دانش آموزان در این جشنواره حدود 40 نوع خوراک نظیر دسر، پیش غذا و غذای اصلی، خوراک های بدون چربی تهیه شده را با شیوه های کاملا بهداشتی و استفاده از خلاقیت خود در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.
سکینه رضاییان افزود: هیات داوران 32 نفر ازدانش آموزان که غذاهای متنوع ارائه کرده بودند ، به عنوان برتر انتخاب کردند.
وی ادامه داد:این جشنواره با هدف انتقال اطلاعات علمی تغذیه سالم، نقش غذای سالم در ارتقای ضریب سلامتی افراد ، تاثیرگذاری غذای سالم در پیشگیری از بیماری ها، نقش صبحانه خوردن در افزایش قدرت یادگیری و پرهیز از خوردن غذاهای فست فود به دانش آموزان و خانواده ها برگزار شد.
درجوار این نمایشگاه 2 نمایشگاه صنایع دستی جشنواره جوان خوارزمی و صدراییان خلاق با موضوع نوآوری اینترنتی وآسیب های اجتماعی توسط دانش آموزان در معرض دید علاقه‏مندان قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار