کد خبر: ۳۷۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 15 February 2017

به گزارش تابناک یزد،دبستان 6 کلاسه برکت در روستای دهنو از توابع بخش مرکزی یزد بهعنوان هفتمین مدرسه این بنیاد در استان یزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 مترمربع و زیربنای 762 مترمربع ساخته شده و دارای 6 کلاس ، نمازخانه و سایر امکانات جانبی است.
احمد شیرزاد افزود : هزینه 927 میلیون تومان ساخت این مدرسه از محل اعتبارهای دولتی و همچنین مشارکت بنیاد برکت تامین و پرداخت شده است.
این مسئول گفت: این آموزشگاه هفتمین کار مدرسه سازی بنیاد برکت در استان است که با بهره برداری از آن زمینه تحصیل قریب 160 دانش آموز دختر دبستانی در روستای دهنو در محیط استاندارد و مناسب فراهم شده است.
شیرزاد با یادآوری اینکه سهم استان از اعتبارات بنیاد برکت نسبت به سایر استانها بسیار ناچیز است افزود: بیش از 3 هزار کلاس درس در قریب 300 مدرسه استان نیازمند تخریب ، بازسازی و بهسازی است و علاوه برآن استان در سال آتی با کمبود 60 مدرسه روبرو است .
وی گفت: هر چند استان در زمینه آموزشی به همت معلمان توانمند ، حمایت مسئولان و همراهی موثر خانواد ها و خیرین در زمره استانهای برخورداراست ولی از نظر فضای آموزشی با مشکل جدی روبروست که روستاهای بخش مرکزی یزد نیز در این زمره قراردارند.
این مسئول با قدردانی از مشارکت خیرین مدرسه ساز در امر مقدس مدرسه سازی گفت: مجمع خیرین استان درسال های اخیر از موفق ترین مجامع کشور بوده و تنها در سالجاری خیرین نیکوکار در ساخت افزون بر 30 پروژه مدرسه سازی مشارکت داشته اند.
استان یزد 220 هزار دانش آموز دارد و دهنو با سه هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار