کد خبر: ۳۷۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 14 February 2017

به گزارش تابناک یزد،دبستان شش کلاسه برکت در روستای دهنو از توابع بخش مرکزی یزد با حضور مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مدیر کل مشارکت‌های نوسازی مدارس کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

«احمد شیرزاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در جریان افتتاح این دبستان دخترانه اعلام کرد: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 2800 متر مربع و زیر بنای 762 مترمربع ساخته شده و دارای شش کلاس، نمازخانه و سایر امکانات جانبی است.

وی هزینه ساخت این مدرسه را  927 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت بنیاد برکت ذکر و خاطرنشان کرد: این آموزشگاه هفتمین کار مدرسه‌سازی بنیاد برکت در استان یزد است که با بهره‌برداری از آن، زمینه‌ی تحصیل قریب 160 دانش‌آموز دختر دبستانی در روستای دهنو در محیط استاندارد و مناسب فراهم شده است.

شیرزاد با یادآوری این‌که سهم استان از اعتبارات بنیاد برکت نسبت به سایر استان‌ها بسیار ناچیز است، افزود: بیش از 3000 کلاس درس در قریب 300 مدرسه استان نیازمند تخریب‌، بازسازی و بهسازی است و علاوه‌بر آن استان در سال آتی با کمبود 60 مدرسه روبرو است .

 وی خاطرنشان کرد: هرچند استان در زمینه آموزشی به همت معلمان توانمند، حمایت مسئولان و همراهی  موثر خانواده‌ها و خیرین در زمره استان‌های برخوردار است، اما از نظر فضای آموزشی با مشکل جدی روبروست که روستاهای بخش مرکزی یزد نیز در این زمره قراردارند.

این مسئول در پایان نیز با تشکر از مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در امر مقدس مدرسه‌سازی، یادآور شد: مجمع خیرین استان یزد درسال‌های اخیر از موفق‌ترین مجامع کشور بوده به‌نحوی که تنها در سال جاری خیرین نیکوکار در ساخت افزون بر 30 طرح مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار