کد خبر: ۳۷۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 14 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از افتتاح پارک کودک در این کانون در بلوار امیرکبیر با هدف بهینه سازی حیاط این مجتمع که سال‌ها بلا استفاده مانده بود، خبر داد.
«عباسعلی دانافر» اظهار کرد: این پارک بدون صرف کردن هزینه‌ قابل توجه و فقط با تغییرات جزئی و استفاده از امکانات موجود در مجتمع و آذین بندی، برای استفاده کودکان مهیا شده است.
وی هدف از بازسازی این مجتمع را آشنایی هر چه بیشتر کودکان با طبیعت و زندگی سنتی و همچنین با فرهنگ اصیل خود بیان کرد.
دانافر گفت: در شرایط فعلی، زندگی صنعتی کودکان را نه تنها از فعالیت بدنی محروم کرده بلکه از آشنایی با فرهنگ و سنت خود نیز مغفول ساخته است. بنابراین باید کوشش شود تا کودکان ضمن داشتن حداقل فعالیت لازم، هر چه بیشتر با فرهنگ اصیل خود آشنا شوند.
وی تاکید کرد: وجود فضاهایی این چنینی باعث می‌شود تا کودکان هرچند برای زمان کوتاهی ، از بازی‌های رایانه‌ای و تلویزیون و دستاوردهای دنیای صنعتی جدا شوند و ضمن داشتن فعالیت بدنی، شادی و سرگرمی در کنار مربیان کانون با عناصر اصلی حیاط آشنا شوند و به کسب تجربه بپردازند و مهارت‌های لازم را در این زمینه به دست آورند. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: هدف اصلی از تاسیس این پارک ایجاد یک تجربه‌ جدید برای کودکان و نوجوانان است.
به گفته وی، این فضا که از چند بخش تشکیل شده بیشتر برای آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت خاک،آب و کشاورزی مهیا شده است.
دانافر اضافه کرد: در قسمتی ازاین پارک، فضایی برای بازی کودکان با خاک فراهم شده است که همزمان با حضور مربیان کانون، کودکان با اهمیت این عنصر اساسی طبیعت و همچنین ضرورت محافظت از آن آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: در قسمت دیگر نیز با ایجاد استخر و محیطی برای آشنایی با چگونگی امکان دسترسی به آب، کودکان با بازی و تفریح و لمس‌ آب، ضمن آشنایی با اهمیت نقش آب در زندگی همه‌ موجودات زنده در روی کره‌ زمین بر ضرورت مصرف درست آب نیز واقف می‌شوند. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در قسمت مربوط به کشاورزی، برای آشنایی کودکان با نحوه مراقبت ازگیاهان و حیوانات و آنچه در این زمینه دارای اهمیت است، فضایی فراهم شده است.
وی اظهار کرد: استفاده از این محیط برای کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بلا مانع است و همه‌ کوکان عضو در رده‌ سنی بین 5 تا 15 ساله می‌توانند از این محیط استفاده کنند.
دانافر اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ارائه برنامه‌های خلاقانه، حداکثر توان خود را برای ارتقای سطح فرهنگی و رشد فکری کودکان به کار می‌بندد.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار