استان یزد به لحاظ بهره مندی از ظرفیت های معدنی و صنعتی حرف های زیادی برای گفتن دارد و در بسیاری از حوزه ها شرایطی کم نظیر دارد.
کد خبر: ۳۷۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 11 February 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه جمعیت استان یزد در مجموع ۱.۱ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد، گفت: حجم تولیدات استان یزد چهار برابر جمعیت کشور است.
محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: استان یزد به لحاظ بهره مندی از ظرفیت های معدنی و صنعتی حرف های زیادی برای گفتن دارد و در بسیاری از حوزه ها شرایطی کم نظیر دارد.

وی از جمله این موارد را وجود ۳۲ ماده معدنی در استان یزد برشمرد و افزود: سنگ آهن اصلی ترین ماده معدنی استان یزد است و در بسیاری از مواد معدنی از جمله سرب و روی، سنگ های مختلف و ... دارای رتبه های برتر کشور هستیم به نحوی که در حال حاضر بزرگترین ذخیره سرب و روی خاورمیانه در یزد قرار دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۸۲ پروانه صنعتی در استان یزد صادر شده که سرمایه گذاری اسمی هر یک از این واحدها ۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی کلی ۱۰۰ هزار نفری داشته است.

علمدار یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کارگروه تسهیل در استان یزد و مصوب شدن ۲ هزار طرح در ۳۴ جلسه عنوان کرد: تسهیلات مورد نیاز صنایع با بررسی های صورت گرفته در اختیار آنها قرار گرفته و با پایش های انجام شده، روند اثرگذاری تسهیلات بر تولید و اشتغال واحدها مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه انحرافی در زمینه هزینه کرد تسهیلات مشاهده نشده است.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
دل خش بعضی ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار