رئیس بیمارستان بهشتی تفت:
رئیس بیمارستان بهشتی تفت درباره شایعاتی پیرامون فوت یک کودک نه ماه در بیمارستان بهشتی تفت به دلیل تزریق اشتباه، با تکذیب چنین شایعاتی گفت: کودک نه ماه ای به دلیل مسمومیت با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان مراجعه و بستری می شود.
کد خبر: ۳۷۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 02 February 2017

به گزارش تابناک یزد،دکتر سیدنادر مصطفوی در گفتگو با تابناک یزدافزود: پزشک متخصص علاوه بر ویزیت، دستور تزریق آنتی بیوتیک را از طریق تزریق در سرم برای وی صادر می کند که توسط پرستار به سرم وی تزریق و همچنین تزریق آب مقطر به بازوی کودک انجام می شود. همچنين تزريق اب مقطر براي بهبود عملكرد مسير ورود دارو به وريد ( انژيوكت) انجام مي شود.

وی ادامه داد:دقایقی بعد از تزریق، بدن این کودک واکنش منفی نشان داده که سریعا تیم احیا وپزشکان متخصص حاضر می شوند اما علی رغم تلاش تیم پزشکی، بیمار فوت میکند.

وی افزود: بعد از فوت بیمار، پزشک بیمارستان اجازه دفن نداد تا دلایل فوت کاملا روشن شود. ما هم به دلیل اهمیت ماجرا از خانواده کودک خواستیم اجازه دهند کودک به پزشکی قانونی منتقل شود تا دقیقا دلایل فوت مشخص شود که با مخالفت خانواده روبرو شد. با این حال با اصرار، من از آنها خواستم که به کلانتری مراجعه و فرم شکایت را پر کنند تا بتوانیم مراحل کار را انجام دهیم که خانواده با حضور در کلانتری و نوشتن نامه ای، گفته اند، شکایتی ندارند و نیازی به پزشکی قانونی نیست.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت گفت: در این مرحله متوجه شدیم اصرار ما بی فایده است با این حال با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و سایر پزشکان و مسئولان ذیربط، کمیته ای تشکیل و دراولین جلسه تصمیماتی گرفته شده است تا دلایل فوت کودک مشخص شود.

این پزشک متخصص سم شناسی در استان یزد در پاسخ به این سوال که آیا واکنش بدن کودک به آنتی بیوتیک توسط پزشک قابل تشخیص بوده یا خیر گفت: این آنتی بیوتیک یک داروی معمول و پرمصرف در این موارد است و واکنش های منفی خیلی نادر بوده و این کودک هم در سابقه پزشکی اش چنین حساسیتی نداشته است.

وی با ابراز تاسف از چنین حادثه ای گفت: فوت این کودک که خانواده اش بعد از نه سال و از طریق روش های درمان نازایی در استان، صاحب فرزند شده بودند باعث تاثر عمیق جامعه پزشکی شده است و مطمئن باشید تا حصول نتیجه در خصوص دلایل فوت این کودک، روند بررسی ها ادامه خواهد داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار