اختصاصی تابناک یزد؛
طبق بند صریح قانون، شورای شهر موظف است صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری كه هر شش ماه یكبار توسط شهرداری تهیه می‌شود را تایید و جهت انتشار عمومی آن اقدام کند و این در حالی است که شورای شهر یزد تا کنون از اجرای این مهم خودداری کرده که جای تامل دارد.
کد خبر: ۳۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 20 May 2015
به گزارش تابناک یزد، در بنده 10ماده71 قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور آمده است: شورای شهر موظف است صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری كه هر شش ماه یكبار توسط شهرداری تهیه می‌شود را تایید و جهت انتشار عمومی آن اقدام کند و همچنین نسخه‌ای از آن به وزارت كشور ارسال کند.
اما با ماه ها پیگیری شهروندان یزدی در رسانه ها، شبکه های مجازی اجتماعی و حتی حضور در صحن علنی شورای شهر و سوال از برخی اعضا، هنوز کوچکترین واکنشی به این مطالبه قانونی شهروندان توسط شورای شهر یزد صورت نگرفته است.
بنابر این گزارش با تداوم پیگیری شهروندان مبنی بر انتشار دخل و خرج های شهرداری یزد در نیمسال دوم سال93 بالاخره پاک نژاد، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، قول پیگیری این امر را در صحن علنی داد.
پاک نژاد طبق وعده خود در جلسه علنی فروردین ماه 94 در صحن علنی با قرائت بند قانونی مورد نظر تذکر داد که صورت جامع درآمد و هزینه های شهرداری یزد باید منتشر شود اما واکنش مشخصی از سوی ریاست شورا به این مهم داده نشد.
گزارش ها حاکی از آن است که این صورت جامع نیمسال دوم 93در حال حاضر در اختیار دبیر فعلی شورای شهر است و برای انتشار نیاز به اجازه ریاست شورا دارد، اجازه ای که تا کنون توسط رئیس شورا صادر نشده است.
حال باید دید کسانی که با رای مستقیم شهروندان و به عنوان نماینده مردم در شورای شهر انتخاب شده اند و مهمترین وظیفه آنها نظارت بر شهرداری است، چرا مردم را لایق دریافت مطالبات قانونی خود نمی دانند و بی توجه به پیگیری ها ی مستمر شهروندان، راه خود را می رود.
لازم به ذکر است که در یکی از جلسات علنی شورای شهر در اسفند 93 ،خباز زاده دیگر عضو شورای شهر یزد در صحن علنی این پرسش را مطرح کرد که شهرداری در سال 93چقدر عوارض پارکینگ گرفته است و چقدر از این عوارض را صرف ساخت پارکینگ عمومی کرده است.
لازم به تضویح است طبق قانون شهرداری موظف عوارض اخذ شده پارکینگ را صرف ساخت پارکینگ عمومی در همان منطقه از شهر نماید.
 با توجه به حضور شهروندان و خبرنگاران در صحن علنی آن جلسه، اعضا از پاسخ به این پرسش سرباز زدند.
در جلسه علنی شورای شهر که چندی پیش برگزار شد نیز رئیس شورای شهر یزد در اقدامی غیرقانونی از ورود خبرنگاران به صحن علنی جلوگیری کرد.
طبق قانون جلسات شورای شهر علنی است مگر اینکه با رای دوسوم ارا غیرعلنی شود که این نیز از قبل باید به اطلاع شهروندان برسد.
نکته قابل تامل این است که در شورای شهر و شهرداری یزد چه اتفاقات و هزینه کردهایی در جریان است که شورای شهر این چنین به حق الناس(رای ملت) پشت کرده است و حاضر است برای عدم شفافیت دخل و خرج و ها و مصوبات خود این چنین رو در روی شهروندان بایستد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار