کد خبر: ۳۶۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 29 January 2017
 به گزارش تابناک یزد،رئیس نظام مهندسی یزد با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز علل مختلفی دارد، گفت: کمیته تخصصی بررسی علل ساخت و ساز غیر مجاز در یزد تشکیل شود. علیرضا فرشید  در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد، اظهار داشت: ابعاد و عوامل متفاوتی در حاشیه تخلف ساخت و ساز در یزد وجود دارد.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی در استان‌های دیگر هم هست ولی این‌گونه تخلف ساخت و ساز در آن استان‌ها وجود ندارد، گفت: پیشنهاد می‌شود که تیم کارشناسی قوی به دور از هرگونه موضع‌گیری تشکیل شود و تمامی ابعاد مشکلات ساخت و ساز در یزد بررسی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد ادامه داد: آنچه در ارتباط با نظام مهندسی توسط این تیم مطرح شود را در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی مطرح می‌کنیم و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

فرشید خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها هم باید این اقدام را به خوبی انجام دهند چرا که اگر این اقدام به درستی در یزد انجام شود، می توان بخش زیادی از ساخت و سازهای غیرمجاز را کاهش داد.

وی افزود: موارد مربوط به تفکیک زمین‌ها یکی از موارد خیلی مهم در تخلف‌هاهای ساخت و ساز در استان یزد است که باید حتما به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد افزود: دو سال قبل نسبت به تشکیل این تیم کارشناسی تاکید صورت گرفت ولی انجام نشد، در صورتی که الان هم این کار انجام شود، می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

فرشید عنوان کرد: با توجه به رکود ایجاد شده در بحث ساخت و ساز، بسته حمایتی ایجاد کردیم که در آن تخفیف بسیار ویژه‌ای در حوزه ساخت و ساز داده شود و امیدواریم این قدمی که برداشته شده به پایداری خوب در ساخت و ساز ایمن منجر شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار