کد خبر: ۳۶۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 23 January 2017
به گزارش تابناک یزد،فرماندار اردکان از برگزاری جشنواره فرهنگی - ورزشی مادر (دا) در روستای ترک‌آباد اردکان خبر داد.
هادی مقیمی  در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مادر (دا) در روستای ترک‌آباد افزود: جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری «دا» از تجربه‌های موفق معرفی توانمندی‌های بانوان در سراسر کشور است که به‌صورت سالیانه در پرجمعیت‌ترین روستاهای استان‌ها برگزار می‌شود و هدف از آن، معرفی بیشتر و بهتر روستاها و نمایش توانمندی‌های زنان و دختران روستایی است.
وی اضافه کرد: از نکات مهم در این جشنواره، نقش‌آفرینی و مدیریت کل جشنواره توسط بانوان شرکت‌کننده است، به‌طوری که حتی نظارت بر شیوه برگزاری مسابقات نیز توسط مسن‌ترین بانوی روستا انجام می‌شود.
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان، تجلیل از مقام مادر را اصلی‌ترین رسالت این جشنواره اعلام و خاطرنشان کرد: معرفی روستا، برگزاری جشنواره غذای سنتی و مسابقات آشپزی، صنایع دستی نظیر کاربافی، حوله‌بافی و قالی‌بافی، بازی‌های بومی و محلی و مسابقات ورزشی از محورهای اصلی این جشنواره است.
مقیمی با بیان این‌که در حوزه‌های سوارکاری، بوم گردی و... ظرفیت‌های مهمی در روستاهای شهرستان اردکان وجود دارد؛ بر ترغیب زنان به مشارکت در این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: نشاط‌آفرینی در جامعه بانوان و مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی از نتایج برگزاری چنین جشنواره‌هایی خواهد بود.
این جشنواره 7 بهمن سال‌جاری با مشارکت شوراها و دهیاری‌های شهرستان اردکان در روستای ترک‌آباد برگزار می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار