دبير اجرايي كنوانسيون جهاني راهنمايايان گردشگري در استان يزد بر ضرورت ساماندهي سايت‌هاي گردشگري يزد براي بازديد راهنمايان گردشگري كه از كشورهاي مختلف مهمان يزدي‌ها هستند، تأكيد كرد.
کد خبر: ۳۶۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 23 January 2017
به گزارش تابناک یزد،حسین دهقان در جلسه هماهنگی مسؤولان کمیته‌های ستاد هماهنگی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 در یزد با اشاره به برخی سایت‌های قابل بازدید در زمان سفر مهمانان کنوانسیون به یزد اظهار داشت: بافت تاریخی یزد، مسجد جامع،‌ آتشکده، دخمه، امیرچخماق، موزه آب، باغ دولت آباد و ... از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای بازدید هستند که باید با آمادگی بیشتری مهیای بازدید گردشگران شوند.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی ورودی‌های شهر یزد و مسیرهای عبور همچنین نورپردازی سایت‌ها تأکید کرد و بیان داشت: راهنمایان گردشگری به مهمانان این کنوانسیون، هر یک سفیرانی برای جذب گردشگر به استان یزد به شمار می‌روند بنابراین فضای شهر و سایت‌های گردشگری باید مناسب‌تر و آماده‌تر از قبل آماده میزبانی شود تا آنچه از یزد در اذهان آنها باقی می‌ماند، خوشایند باشد.

سفر راهنمایان تور به یزد فرصتی در حوزه گردشگری استان است

دهقان خاطرنشان کرد: هر یک از این راهنمایان تور می‌توانند چند تور گردشگری به یزد بیاورند بنابراین باید از فرصتی که برای استان ایجاد می‌شود، به درستی استفاده شود.

معاون شهردار یزد نیز در این جلسه با اشاره به انجام برخی اقدامات در زمینه آماده‌سازی شهر برای میزبانی از راهنمایان گردشگری از سراسر جهان اظهار داشت: کار به‌سازی سرویس بهداشتی امیرچخماق و مسجد جامع انجام شده و نظافت شهر نیز به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی فعالی عنوان کرد: سطل زباله نیز برای مکان‌های مختلف شهر در نظر گرفته شده و ترتیب جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در دخمه و دیگر نقاط شهر به ویژه محل‌های عبور داده شده است.

تلاش برای ساماندهی متکدیان با همکاری شهرداری یزد و دستگاه‌های مرتبط

وی همچنین از تلاش برای ساماندهی متکدیان در سطح شهر به ویژه چهارراه‌ها خبر داد و گفت: برخی دستگاه‌ها قول همکاری و مساعدت در این زمینه داده‌اند.

فعالی تأکید کرد: در مجموع قرار است دو نفر از راهنمایان تور گردشگری به همراه معاون شهردار، مناطق مختلف سطح شهر را مورد بازدید قرار دهند و گزارشی از نقایص و کمبودها ارائه دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این کنوانسیون در ایران و میزبانی یزد از مهمانان شرکت‌کننده اظهار داشت: حضور راهنمایان گردشگری فرصت‌های خوبی را پیش‌روی صنعت گردشگری استان یزد قرار می‌دهد.

راهنمایان گردشگری سفیران گردشگری یزد به شمار می‌روند

مصطفی فاطمی بیان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌ها بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از سفیران گردشگری در یزد داشته باشیم.

به گزارش فارس، کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 از 9 تا 13 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این نشست برای بازدید از بناهای تاریخی استان یزد پس از پایان کنوانسیون به این استان سفر خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم 400 نفر از راهنمایان تورهای گردشگری از 45 کشور جهان هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار