رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هنوز با شاخص‌های سلامت در دنیا فاصله بسیاری داریم و در بسیاری موارد شرایط نامناسب است.
کد خبر: ۳۶۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 23 January 2017

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا میرجلیلی در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با متولیان امر بهداشت و سلامت به تشریح طرح تحول نظام سلامت و آمارهای مرتبط با این بخش پرداخت و اظهار داشت: آمار بیماران و بستری آنها در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تفاوتی در دوران قبل و بعد از اجرای طرح تحول نداشته است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح فشار قابل توجهی از روی بیماران برداشته شد، افزود: اکنون فشار هزینه‌ها بر دوش بیمه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

میرجلیلی ادامه داد: در مجموع طرح تحول نظام سلامت از اقدامات خوب و شاخص دولت بود اما هنوز نسبت به کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای منطقه در حوزه درمان عقب هستیم و فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به بهبود وضعیت مراکز درمانی در مناطق مختلف استان یزد بیان کرد: در عقدا و ندوشن مرکز درمانی شبانه‌روزی وجود نداشت که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به شرایط بهتر اعتبارات دولتی کافی نیست و نیازمند همراهی و همکاری خیران برای رفع مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و سلامت هستیم.

این جلسه با حضور چهار نماینده مردم استان یزد در مجلس و دست اندرکاران و متولیان امر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار