تابناک تهران - با موشکافی پلاسکو بسیاری از خلاء های قانونی رو می شود، گزارش وضعیت ایمنی ساختمان ها بیانگر این است که از 17 هزار ساختمان مورد بررسی قرار گرفته 3 هزار ساختمان فاقد استانداردهای ایمنی هستند.
کد خبر: ۳۶۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 22 January 2017
حادثه پلاسکو یک هشدار بود؛ هشداری که در هر نقطه از شهر تهران به واسطه داشتن بناهای حجیم و غیراصولی ساخته شده می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ‌تر از پلاسکو را رقم بخورد.
 
تهران محل بحرانی زیاد دارد؛ از جمله ساختمان فردوسی، آلومینیوم، چارسو، بازار تهران، خیابان لاله زار و بسیاری دیگر .... ساختمان هایی که هرکدام می توانند فاجعه ای بزرگ به بار بیاورند وباعث داغ جوانان و غیور مردانی دیگر شوند.
 3هزار ساختمان دیگر در تهران همچون پلاسکو /  کمبود تجهیزات اطفاء حریق در پایتخت
معصومه آباد، رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره وضعییت ایمنی دیگر ساختمان ها در پایتخت گفت: "گزارش وضعیت ایمنی ساختمان ها بیانگر این است که از 17 هزار ساختمان مورد بررسی قرار گرفته 3 هزار ساختمان فاقد استانداردهای ایمنی هستند. ساختمان های بلند مرتبه و فضاهای عمومی را بازرسی کرده ایم اما ساختمان هایی قدیمی و کوچک مقیاس تری وجود دارند که بازرسی دوره ای آنها هنوز انجام نشده است."
 
وی با اشاره به وضعیت بازار بزرگ تهران ادامه داد: " بیشترین وضعیت غیر ایمن را در منطقه 12 تهران به ویژه در بازار بزرگ تهران شاهد هستیم، چند مرتبه در طول سال های گذشته بر این موضوع در شورای اسلامی شهر تهران شخصا تاکید کرده ام. این فقدان ایمنی به ویژه در بخش تاسیسات و سیم کششی های برق محسوس است."
 
آباد با تأکید بر این که دستیابی به نقطه استاندارد ایمنی در شهر نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است، افزود: "در این صورت هر بخش می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد و با رصد نقاط غیر ایمن به رفع نقصه و بازگرداندن به شرایط ایمن اقدام کند."
 
وی با بیان این که در این دوره ی شورا در تمامی حوزه ها کار مطالعاتی را  پیش برده ایم، اظهار کرد: "با تشکیل کمیته ایمنی در دوره چهارم شورا با وجود مشکلاتی که بود در 8 محور مطالعات خود را با همکاری سه دانشگاه پیش بردیم. اما متاسفانه هنگامی که برای ایمن سازی ساختمان های عمومی مراجعه می کنیم به سد منافع مالی مالکان برخورد می کنیم. ما در پی اخطارهای پی در پی به ساختمان ها ضمانت اجرایی نداریم. اصولا ایمنی شهر یک متولی صفر تا صد ندارد."
 
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که اخطار به پلاسکو به هفت سازمان رونوشت زده شده است، تصریح کرد: "در حال حاضر که فاجعه پلاسکو تازه است وقت مطرح کردن این حرف ها نیست اما تمام 7 سازمانی که نبود ایمنی پلاسکو به آنها رونوشت شده می توانستند برای پلمپ کردن آن اقدام کنند. این در حالی است که شهرداری نمی توانست نسبت به این موضوع بیش از تذکر اقدام کند.اداره کار، قوه قضاییه و صنف مربوطه می توانستند نسبت به پلمپ پلاسکو اقدام کنند."
 
معصومه آباد، رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، در پایان با تأکید بر اینکه در صورت موشکافی فاجعه پلاسکو مسائل بسیاری از جمله خلاءهای قانونی و کمبود تجهیزات اطفاء حریق را مشاهده می کنیم، گفت: " نمی توانم بگویم چه ساختمان های دیگری در شهر هستند که می توانند فاجعه ای همانند پلاسکو ایجاد کنند زیرا نگرانی عمومی ایجاد می شود اما تذکرها داده شده، مالکان در جریانند و از فاجعه پلاسکو درس بگیرند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار