نماینده اردکان با بیان اینکه از طرح تحول سلامت صدرصد حمایت می کنیم ، بازنگری و بازبینی این طرح را خواستار شد.
کد خبر: ۳۶۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 22 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا تابش  در نشست مشترک مجمع نمایندگان یزد با متولیان سلامت استان با بیان اینکه توجه به وضعیت بهداشت و درمان از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بود افزود: این شعار با اجرای طرح تحول سلامت قابل لمس است.
نماینده مردم اردکان با اشاره به اینکه دستاوردهای این طرح را نمی توان نادیده گرفت و بسیاری از هزینه های جیب مردم کاهش یافت افزود: طرح مذکور شاید با یکسری نواقص همراه باشد که باید تامین اعتبار این طرح از سوی دولت پیگیری شود.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح بزرگ 10درصد از محل هدفمندی یارانه ها و یک درصد مالیات از ارزش افزوده اختصاص یافته بود که متاسفانه از محل درآمد یارانه هیچ اعتباری اختصاص نیافته و از یک درصد مالیات برارزش افزوده فقط 40 درصد منابع تخصیص یافته است.
وی یاداور شد: تامین سلامت مردم یک حق شهروندی است و هرحکومتی به این نکته توجه داشته باشد در سنجش سلامت از نمره خوبی برخوردار خواهد بود.
تابش با بیان اینکه در استان یزد اقدامات خوبی در زمینه سلامت انجام شده است افزود: شیوع برخی بیماریها چون سرطانها ، دیابت ، قلبی و عروقی و فشار خون نگران کننده است.
وی ارتقاء سطح سواد سلامت مردم و اموزش را در پیشگیری از بیماریها ضروری دانست و گفت: باید برای داشتن افراد سالم در جامعه تلاش کنیم.
نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد هم اجرای طرح تحول سلامت را از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم برشمرد و گفت:برای تداوم این طرح باید از آن حمایت کنیم.
محمدرضا صباغیان با بیان اینکه برخی از شهرستانها با کمبود پزشک و متخصص روبرو هستند اظهار کرد: بهتر است گزارشی از هر شهرستان با توجه جمعیت و فاصله ان تا مرکز وضعیت بهداشت و درمان ارائه شود.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شواری اسلامی هم گفت: دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان و دیپلماسی اقدامات خوبی انجام داده است.
کمال دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه طرح تحول سلامت نیاز به بازنگری دارد گفت: توجه بیشتر به زیر ساختهای بهداشتی و درمانی ضروری است.
وی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خواست از خیرین بیشتر در بخش سلامت کمک بگیرند و انها را در انجام امور خیر خواهانه ، یاری نمایند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شواری اسلامی هم گفت: از طرح تحول سلامت ، نمایندگان مجلس به طور جدی حمایت می کنند.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی با بیان اینکه استان یزد از قابلیت های پزشکی خوبی برخودار است گفت: خیلی از افراد از استانهای جنوبی برای درمان به این استان می آیند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار