نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس گفت: کارگرانی با قرارداد سفید و با حقوق ۵۰۰ هزار تومان در استان یزد فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۶۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 22 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا صباغیان در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با دستگاه‌های مرتبط با بهداشت، درمان و سلامت یزد اظهار داشت: در ارتباط با طرح تحول سلامت از ابعاد مختلف بحث شد ولی به نظر می‌رسد آنچه که مورد بحث قرار می‌گیرد، با عنوان طرح تحول ولی با موضوع حقوق پزشکان است.

وی با بیان اینکه اگر بحث حقوق پزشکان از این موضوع کنار گذاشته شود، هیچ ایرادی روی طرح تحول وجود نداشت، عنوان کرد:  بررسی این موضوع باید به صورت کارشناسی و در زمان مناسب انجام شود.

صباغیان بیان کرد: نشست هماهنگی با مسئولان ادارات مرتبط با بهداشت، سلامت و درمان مردم یزد اگر قبل از برنامه ششم برگزار می‌شد می‌توانست در تصویب برنامه کمک آفرین باشد.

صباغیان عنوان کرد: طرح تحول سلامت از آنجا که قانون است باید ادامه پیدا کند و منابع مالی آن را هم تامین کنیم ولی حتما باید به نقاط ضعف آن توجه و در راستای رفع اقدام شود.

وی ادامه داد: استان یزد در خیلی از شاخصه‌ها خودش را خوب نشان داده و رتبه های برتر در زمینه های مختلف را کسب کرده ولی یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار نمی‌گیرد، عقب‌ماندگی‌های یزد نسبت به استان‌های دیگر است.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز با بیان اینکه باید این مباحث به خوبی انجام شود تا نسبت به رفع نقاط ضعف گام برداریم، گفت: دستگاه‌ها در گزارش‌های عملکردی خود به نقاط ضعف توجهی نمی‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود که راهکاری هم برای رفع آن ارائه نشود.

صباغیان اشاره به اینکه 5 شهرستان بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز نسبتا در استان یزد از لحاظ بهداشت و درمان وضعیت مناسبی ندارند، گفت: در این شهرستان‌ها یک سری از نیازهایی وجود دارد که مردم نسبت به نبود آن اعتراض دارند که از جمله این موارد عدم وجود پزشک متخصص و فوق‌تخصص در این مناطق است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت شهرستان‌های یزد به لحاظ آمار حضور پزشکان متخصص و فوق‌تخصص اعلام شود، عنوان کرد: در این پنج شهرستان افراد شرکتی داریم که با قرارداد سفید امضا در حال فعالیت هستند و ماهیانه تنها 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز ادامه داد: اگر مشکلی برای این افراد پیش آید، قرارداد آنها با مبلغ یک میلیون یا حداقل حقوق تنظیم می‌شود که فرد نتواند اعتراضی داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار