فرماندار اردکان گفت: تعهدات اجتماعی صنایع در این شهرستان با جدیت پی‌گیری می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 21 January 2017
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح وضعیت ژئوپلیتیک شهرستان افزود: اردکان با داشتن 230 واحد صنعتی ملی و فراملی و 147 معدن منحصر بفرد ، نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور دارد.
وی اضافه کرد: رشد صنعتی و معدنی اردکان را به شهری مهاجرپذیر تبدیل کرده که باید برای توسعه زیرساخت‌های آن اقدامات اساسی و فوری صورت گیرد.
مقیمی تأمین اعتبار برای پروژه ملی و استراتژیک الکترود گرافیتی اردکان را خواستار شد و گفت: تکمیل این طرح نقش موثری در خودکفایی صنعت فولاد کشور خواهد داشت.
فرماندار اردکان، مساله آب را یکی از اصلی‌ترین موضوعات مبتلابه در اردکان عنوان کرد و خواستار تأمین اعتبار لازم در جهت انتقال آب خلیج فارس شد.
مقیمی افزود: پی‌گیری تعهدات اجتماعی صنایع که از سیاست‌های دولت است، در این شهرستان با جدیت دنبال می‌شود و لذا در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند مشارکت صنایع و معادن در احداث مجتمع فرهنگی - رفاهی، ساخت و تجهیز مدارس با توجه به ورود مهاجرین و تأمین اعتبار در راستای تکمیل مصلاهای اردکان هستیم.
مقیمی رسیدگی به حوزه‌های روستایی و مناطق محروم را ضروری دانست و تصریح کرد: گازرسانی به بخش خرانق که بزرگ‌ترین معادن کشور از جمله معدن سنگ‌آهن چادرملو را در خود جای داده، نیازمند تأمین اعتبار است تا مردم این خطه نیز از مواهب صنعت و معدن بهره‌مند شوند.
وی پیش‌بینی تمهیداتی برای تمرکزحساب‌های بانکی صنایع در بانک‌های شهرستان به‌منظور رونق مالی، جذب و به‌کارگیری متخصصان بومی در حوزه مدیریت صنایع و تأمین مالی برای حفاظت محیط ‌زیست را از موضوعاتی دانست که نیازمند توجه و پی‌گیری جدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار