به دنبال خشکسالی های 15 ساله درابرکوه جمعی از دانش آموزان دخترانه ابتدایی این شهرستان با برپایی نماز طلب باران با دعا و مناجات به درگاه خداوند متعال طلب نزول باران کردند.
کد خبر: ۳۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 21 January 2017
به گزارش تابناک یزد،دانش آموزان ابرکوه  آیین طلب باران را در جوار امام زاده عباسعلی به امامت نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه و با حضور رئیس و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار کردند.
حجت الاسلام هاشم تقدسی ضمن دعا و نیایش به درگاه الهی برای نزول باران گفت: اقامه نماز طلب باران از زمان انبیای الهی مرسوم بوده ، بگونه ای که هر وقت خشکسالی بر منطقه ای حاکم می شد، مردم آن منطقه نماز طلب باران بجا می آوردند.
وی نیاز به برگزاری اقامه نماز طلب باران را درس توحیدی و توجه دادن به قدرت و رحمت الهی دانست و افزود: در دین اسلام برای برگزاری نماز باران بسیارسفارش شده است .
تقدسی ادامه داد: نماز طلب باران باید همراه با خلوص نیت، تضرع و توبه به درگاه خداوند متعال اقامه شود تا خداوند باران رحمت الهی خود را نازل کند.
شهرستان ابرکوه 15سال است که با معضل خشکسالی روبرو است و به گفته کارشناسان و مسئولان منطقه طی 30سال گذشته 21متر آبهای زیر زمینی شهرستان ابرکوه پایین رفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار