کد خبر: ۳۶۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 19 January 2017
به گزارش تابناک یزد، متصدی یک رستوران در شهرستان طرقبه و شاندیز، پس از محاکمه در شعبه 102 دادگاه کیفری 2 به اتهام عرضه قلیان و نگهداری مشروبات الکلی به مجازات های سنگینی محکوم شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز با بیان این خبر گفت: پس از آن که مبارزه با عرضه قلیان در یک اقدام ضربتی و قاطع در دستور کار دادسرای این شهرستان قرار گرفت و بسیاری از قلیان ها به دلیل مسائل زیست محیطی و بهداشتی از چایخانه ها رستوران های این شهرستان جمع آوری شد، به برخی از افرادی که باز هم تلاش کردند قانون را نقض کنند، هشدار دادیم تا دست از اعمال غیرقانونی و خلاف خود بردارند.
 
قاضی جواد شاکری افزود: با وجود این تعداد اندکی از سودجویان که نمی توانستند از سود سرشار عرضه قلیان چشم پوشی کنند و برای سودجویی خود حاضر بودند سلامت جسمی و بهداشتی مردم را به بازی بگیرند، مخفیگاه هایی را در رستوران ها و چایخانه ایجاد کردند و به صورت زیرزمینی به اقدامات خلاف قانون خود ادامه دادند. این مقام ارشد قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز افزود: از سوی دیگر نیز این مخفیگاه ها به محیط های ناسالمی برای برخی خلافکاران تبدیل شد که به همین دلیل دیگر این مکان ها محل مطمئنی برای شهروندان به حساب نمی آمد.
 
«قاضی شاکری» ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم و همچنین ایجاد امنیت در محیط های تفریحی عمومی که با اطمینان خاطر خانواده ها همراه باشد از وظایف دستگاه قضایی است و به همین خاطر نیز تلاش گسترده ای برای مبارزه با «آلونک های جهنمی» و همچنین اندک خلافکارانی که قصد تهدید علیه بهداشت عمومی را دارند، در دادسرای این شهرستان انجام شد که پیامدهای بسیار مثبتی در سطح کشور داشت.
 
دادستان عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز همچنین با هشداری دوباره به افرادی که از چارچوب قوانین خارج می شوند درباره محکومیت متصدی 40 ساله یک رستوران نیز به خراسان گفت: طبق گزارش های مردمی، متصدی یک رستوران به طور زیرزمینی اقدام به عرضه قلیان می کرد که رستوران این فرد با صدور دستورات ویژه قضایی مورد بازرسی نیروهای انتظامی قرار گرفت که مشخص شد این فرد علاوه بر عرضه قلیان، مقادیری مشروبات الکلی نیز نگهداری و عرضه می کند که در همین رابطه حدود 14 لیتر مشروبات الکلی هم از رستوران این فرد کشف و ضبط شد.
 
قاضی شاکری با اشاره به صدور کیفرخواست در دادسرا و محاکمه این متهم در شعبه 102 دادگاه کیفری این شهر افزود: پس از آن که پزشکی قانونی مشروبات الکلی کشف شده را تأیید کرد، متهم در چند جلسه دادگاه محاکمه شد که در نهایت مقام باتجربه قضایی در شعبه مذکور، اتهامات این فرد را محرز دانست و رأی به محکومیت وی داد. این مقام قضایی درباره رأی صادره دادگاه خاطرنشان کرد: بر اساس این رأی، متهم به خاطر نگهداری مشروبات الکلی به تحمل یک سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق و پرداخت 24 میلیون و 727 هزار و 500 ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است و به دلیل عرضه قلیان و تهدید علیه بهداشت عمومی هم باید یک سال حبس تعزیری را تحمل کند. وی اضافه کرد: اما دادگاه با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم و همچنین به خطر انداختن سلامت مردم این مجازات ها را کافی ندانست و از باب تکمیل مجازات، متهم این پرونده را به 7 مجازات دیگر محکوم کرد.
 
وی گفت: بر اساس رأی صادره از سوی شعبه 102 دادگاه کیفری طرقبه و شاندیز، متهم این پرونده همچنین به 2 سال اقامت اجباری (تبعید) در یکی از شهرهای دورافتاده غرب کشور، 2 سال منع اقامت در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، 2 سال منع اشتغال به تصدی رستوران، چایخانه و فروش آبمیوه و بستنی، 2 سال منع رانندگی با وسایط نقلیه موتوری، 2 سال منع از داشتن دسته چک و صدور هر گونه اسناد تجاری، 2 سال ممنوعیت خروج از کشور و همچنین الزام متهم به ادامه تحصیل و گرفتن مدرک تحصیلی در مقطع کاردانی محکوم کرده است.
 
به گزارش خراسان، این مقام قضایی در پایان یادآور شد: مکان های عمومی باید مأمن مورد اطمینانی برای خانواده ها و شهروندان باشند و اجازه نمی دهیم عده انگشت شماری از سودجویان، این مراکز را به «پاتوق»هایی برای اقدامات خلاف قانون و روابط نامشروع تبدیل کنند. وی اضافه کرد: در صورت گزارش های مردمی بلافاصله این مکان ها پلمب و متصدیان آن ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده اعمال خلاف در هر کدام از چایخانه ها و رستوران های این شهرستان، مراتب را به پلیس 110 و یا دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار