سفیر کرواسی در سفر به یزد با هدف تقویت نقل و انتقال توریست میان دو کشوربااستاندار یزد دیدار کرد.
کد خبر: ۳۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 18 January 2017

به گزارش تابناک یزد،سفیر کرواسی در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سفر وی به یزد از طریق انجمن دوستی ایران و کرواسی شکل گرفته است افزود: از سال گذشته گفت‌وگوهایی در خصوص نقل و انتقال توریست میان ایران و کرواسی انجام شده است و ما نیز معتقدیم یزد این پتانسیل را دارد که به مبادله گردشگری بپردازد.

استریبور کیکرتس  با توجه به پیشنهاد استاندار یزد مبنی بر خواهرخواندگی یکی از شهرهای مجارستان با یزد به دلیل مشابهت‌های فرهنگی، گفت: خواهرخواندگی یزد و شهری در کرواسی را پیگیری می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد که این پیشنهاد مهم انجام شود.

کیکرتس ادامه داد: در نظر است امکان ارتباط رئیس اتاق بازرگانی یزد و کرواسی برای شرکت در گردهمایی در کرواسی فرآهم شود که این اقدام باعث می‌شود دوستان تجّار و بازرگانان دو کشور به‌طور مستقیم به تبادل‌نظر بپردازند.

استاندار هم در این دیدارگفت: دو کشور ایران و کرواسی ریشه فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند و با توجه به ریشه مشترکی که ملاحظه می‌شود، توسعه روابط دو کشور مناسب است.

میرمحمدی افزود: استان یزد در زمینه گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد و یکی از مقاصد گردشگران به‌شمار می‌آید و در این چند سال نیز شاهد روند رشد گردشگر خارجی در استان بوده‌ایم و به‌نظر می‌رسد گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که روابط استان یزد و کرواسی را تشدید کند.

وی گفت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و ظرفیت صنعتی آن نیز قابل توجه و یکی از استان‌های برتر صنعتی ایران محسوب می‌شود.

استاندار یزد در ادامه افزود: سیاست اتخاذی استان گسترش صنایع هایتک و بهره‌وری علمی از معادن استان است و یزد و کرواسی می‌توانند در زمینه صنعت و معدن همکاری و سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی در خصوص صنایع دستی استان گفت: صنایع دستی یزد به‌ویژه فرش دستی متنوع است و از نظر صنعت نساجی نیز جزء استان‌های برتر کشور می باشد و خوشبختانه با توجه به توسعه این صنعت به نظر می‌رسد زمینه مناسبی برای تعامل یزد و کرواسی است.

میرمحمدی افزود: یزد در زمینه بهداشت و درمان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و پزشکان حاذق، علاقه‌مند و دلسوز و نیز امکانات و تجهیزات پزشکی مناسب باعث شده است بیماران بسیاری از دیگر استان‌ها برای معالجه به یزد بیایند که امیدواریم زمینه همکاری مشترک در این حوزه نیز بین یزد و کرواسی تقویت شود.

استاندار یزد گفت: پیشنهاد خواهرخواندگی یزد با یکی از شهرهای کرواسی کمک بسیاری به مبادله فرهنگی خواهد کرد که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر به نفع مردم خود استفاده کنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار