کد خبر: ۳۴۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 18 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سومین جشنواره فرهنگی و هنری "بیعت در غربت" با حضور مسئولان و بیش از يك‌هزار و 500 دانش‌آموز دختر نوجوان يزدي در حسینیه صاحب‌الزمان(عج) محمودآباد به کار خود پایان داد.
 این جشنواره با هدف معرفت‌افزایی نسل جوان نسبت به امام زمان(عج) و جذب استعدادهای هنری با محور مهدویت با همکاری فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) و آموزش و پرورش استان یزد و بخش خصوصي برپا شد.

در آيين اختتامیه اين جشنواره از مجموع آثاری که در پنج بخش و 10 رشته ارائه شده بود، 40 نفر برنده شدند و حواله مشهد مقدس دریافت كردند.

همچنين از 67 نفر برگزیده این جشنواره در 10 رشته‌ي‌ خیمه انتظار، کتابخوانی، حفظ و ترجمه دعای عهد و دعای فرج، کلیپ‌سازی، ایتفوگرافی(داده‌نما)، ساخت کانال، تصویر متحرک، شعرسرایی و دلنوشته (متن ادبی)، سخنوری و دکلمه‌خوانی تجليل شد.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط "مهدي شايق" قاری بین‌المللی استان، پخش سرود ملی، قرائت دعای فرج، پخش کلیپ، برگزاری مسابقه کتابخوانی و حفظ دعای عهد و مسابقه هوش و همخوانی سرود امام زمان(عج) توسط دانش‌آموزان ااز بخش‌های دیگر اين مراسم بود.

"احمد آبایی" از اساتيد حوزه و دانشگاه نيز در اين مراسم به بیان خطراتی که در جامعه امروز دختران را تهدید می‌کند پرداخت و گفت: در جامعه امروز گرگ‌هایی وجود دارند که آمده‌اند حیا، عفت و اعتقادات ما را بخورند لذا بايد خودمان را در دامان و امان اهل‌بیت(ع) بیاندازیم تا اين گرگ‌ها، عفت، حیا و اخلاق و باورمان را نخورند.

وي در ادامه ویژگی‌هایی یک دختر امام زمانی را با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري بیان کرد و در ادامه گفت: سلامت جسمی، سلامت اخلاقی، سلامت روحی و سلامت فکری از جمله این ویژگی‌هاست و باید روی این چهار سلامت مدیریت و برنامه‌ریزی کرد.

آبايي اضافه کرد: سلامت جسمی در قالب ورزش، تغذیه سالم و تحرک و سلامت اخلاقی در قالب بازی، خنده و تحرک است.

وي گفت: از بازی غافل نشوید از یک چیز ساده شروع کنید، دو نیمکره مغز خود را فعال کنید؛ هم هوش سیستمی هم هوش هیجانی و هم هوش جنبشی و حرکتی خود را تقویت کنید.

این کارشناس تربیتی تاکید کرد: خنده، صورت باز، چهره گشاده، لبان متبسم داشته باشید، همیشه شاداب و پرانرژی باشید، عینک دیدتان را عوض کنید، دنیا را زیبا ببینید و احساس خوشبختی کنید. اگر فکر کنید خوشبخت هستيد و اگر فکر کنید بدبخت هستد، در هر دو صورت درست اندیشیده‌اید؛ چون شما آدمی هستید که می‌اندیشید؛ بگویید من خوشبخت‌ترین دختر دنیا هستم.

این مشاور خانواده ادامه داد: سلامت اخلاقی، معنوی و سلامت روحی در گروي احترام به پدر و مادر است.

وی گفت: مثلث موفقیت شامل هدف، برنامه و تلاش است لذا اگر این سه را نداشته باشید، موفق نمی‌شوید.

وي با بيان اين كه میان‌بر موفقیت نيز خدا و اهل‌بیت(ع) و پدر و مادر هستند، افزود: توکل یعنی تجربه‌ي آغوش خدا و  دست در دست خدا گذاشتن.

آبايي برای از بین رفتن استرس دختران نوجوان دو راهکار وضو و نماز را نيز ارائه کرد و در بخش پاياني سخنانش عنوان كرد: امام زمان(عج) دختری می‌خواهد که چهار رابطه‌ي با خدا، رابطه با خود، رابطه با خلق خدا و رابطه با خلقت خدا را درست كند.

گفتنی است؛ جشنواره دانش‌آموزی "بیعت در غربت" ویژه دانش‌آموزان دختر 13 تا 18 سال است که برای سومین سال در یزد در پنج بخش و 10 رشته با محوریت امام زمان(عج) برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
عالی بود. من خوشحالم که برنده این مسابقه شدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار