پیگیری خبر تابناک؛
خبرها از احداث یک حلقه چاه عمیق در نزدیکی خط مرزی استان یزد در محدود شهرستان بافق خبر می دهند مسئولان یزدی درخواست پلمپ سریع آن را داده اند.
کد خبر: ۳۴۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک یزد، روز گذشته(جمعه) منابع محلی از فعالیت چند چاه عمیق در فاصله 5 کیلومتری خط مرزی استان یزد و کرمان در محدود شهرستان بافق به تابناک یزد خبر دادند.
طبق آیین نامه ها وقوانین موجود هیچ یک از استان های کشور حق ندارند در فاصله پنج کیلومتری از خطوط مرزی خود، مجوز احداث چاه آب صادر کنند مگر اینکه استان همجوار موافقت اصولی خود را اعلام کرده باشد.
پیگیری تابناک و تایید این خبر توسط برخی منابع دیگر از درستی ماجرا حکایت داشت. بعد از اطلاع از این خبر و تماس با مدیر آب منطقه ای استان یزد در خصوص صحت و جزییات ماجرا، جوادیان زاده، ارائه اطلاعات را منوط به بررسی و تحقیق کرد.
بعد از بررسی کارشناسان شرکت آب منطقه ای استان یزد، جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک با تایید حفر و استحصال آب در محدود غیرمجاز پنج کیلومتری مرزی یزد و کرمان گفت: یک حلقه چاه در این محدود حفر و در حال فعالیت بوده است که بعد ازاطلاع رسانی صورت گرفته، سریعا درخواست پلمپ موقت دادیم و با هماهنگی مسئولان استان یزد و کرمان این پلمپ، سریعا انجام می شود.
وی افزود: قرار شد بعد از پلمپ موقت چاه،کارشناسان آب هردو استان درخصوص این چاه جلسات هماهنگی برگزارکنند تا مشخص شود برچه اساسی این چاه فعالیت می کند.
جوادیان زاده تاکید کرد: بررسی اولیه نشان میدهد مجوز این چاه، سال ها پیش توسط استان کرمان صادر شده ولی به تازگی فعالیت آن شروع شده است که البته سریعا پلمپ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد خاطرنشان کرد: مسئولان استان خود را موظف به حفظ حریم آبی می دانند و این مسئله راهم پیگیری خواهند کرد.

آب منطقه ای یزد: چاه غیرمجاز کرمان، سریعا پلمپ می شود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا محمدصالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
این کارها خوبه اما چاره اصلی بحران اب نیست :اموزش سراسری یعنی تغییر نگرش نسبت بمنابع طبیعی ایجاد عزم ملی تصمیم دولت کاهش تعداد دام درمراتع جبران پوشش گیاهی کمک مردمی بعنوان احیای دین و...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار