کد خبر: ۳۴۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 10 December 2016

به گزارش تابناک یزد،دبیر انجمن علمی دانشگاه یزد گفت: با آمدن دولت روحانی در سال 92 یک تحول عظیمی در وزارت علوم و دانشگاه‌ها صورت گرفت. بسیاری از تشکل‌های دانشجویی که در دوران دولت مهرورزی قلع و قمع شده بود، با آمدن روحانی از نو دوباره احیا شدند و به نوعی با آمدن روحانی نسیم امیدی در دانشگاه‌ها وزیدن گرفت.

امیررضا اکبرپور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های کشور فعال است گفت: در دوره قبل و مخصوصا بعد از اتفاقات سال 88 برای برخی از دانشجویان مشکلاتی پیش آمد و باعث اخراج و تعلیق از تحصیل برخی دانشجویان شد که در دوران دولت جدید مشکل بسیاری از آنها حل شد و توانستند به تحصیل بازگردند؛ این حاصل تحولات صورت گرفته در وزارت علوم است.

وی با بیان اینکه البته دولت آقای روحانی در برابر بسیاری از مسائل دانشجویان با محافظه کاری برخورد کرده است افزود: در این مدت سه ساله دولت تدبیر و امید بیش از 50 برنامه و نشست دانشجویی از طرف نهادها و ارگان‌های بیرون از دانشگاه به تعطیلی کشیده و لغو شده‌اند، اما دولت و وزارت علوم در حالی که باید در برابر این دخالت‌ها بیایستد در قبال این مساله کوتاه آمده است و هنوز هم شاهد تعطیلی برنامه‌های دانشجویان هستیم.

اکبرپور با انتقاد از عدم پاسخگویی وزارت علوم در پیگیری مسائل اتحادیه‌های دانشجویی گفت: متاسفانه وزارت علوم در بحث تشکیل تشکل‌های تازه تاسیس و اتحادیه‌های دانشجویان کشور همکاری نمی‌کند به طوریکه چندین نشست به منظور تاسیس اتحادیه‌ دانشجویان لغو شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان نسبت به انجام فعالیت‌های دانشجویی کم رمق‌تر شده‌اند، گفت: یکی از دلایل این قضیه تغییر نسل دانشجویان است. نسل جدید روحیه مطالبه گری خود را از دست داده است. یک نسل از دانشجویان در دوره قبل به خاطر محدودیت‌های اعمال شده، عملا از فعالیت بازماندند و و نتوانستند از روحیات و تجربیات نسل قبل از خود استفاده کند و به طبع نسل بعد از آنها نیز از آن فضا محروم‌ ماندند. در حال حاضر دانشجویان بیشتر به مسائل و دغدغه‌های صنفی مشغول‌اند

وی تاکید کرد: دانشجویان باید به سمت ایده پردازی و گفتمان سازی بروند.  همانطور که در دفتر تحکیم وحدت اینگونه بود و با گفتمان سازی توانست بسیار در جامعه تاثیرگذار باشد. به همین ترتیب فعالین دانشجویی باید دغدغه‌ها و موضوعات در کشور را به گفتمان تبدیل کنند.

اکبرپور  در پایان با تاکید بر اهمیت دانشجویان در ادوار مختلف انتخابات گفت: آقای روحانی اگر می‌خواهد دوباره رأی بیاورد باید دوباره به دانشجویان روی بیاورد و خواسته‌ها و مطالبات ایشان را بشنود که اگر اینگونه نشود احتمال عدم حمایت قشر دانشجویان از روحانی می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار