نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در اختتامیه مسابقات قرآنی وزارت نیرو:
کد خبر: ۳۴۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 10 December 2016
به گزارش تابناک یزد، امام جمعه یزد در آئین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو با اشاره به حدیث «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» که اهل شیعه و اهل سنت تقریباً به صورت تواتر نقل کرده اند؛ ابراز امیدواری کرد با همت خانواده ها و ارگان ها، فعالیت های در ارتباط با قرآن که ثقل اکبر است؛ گسترش پیدا کند و در جامعه به ویژه برای تربیت جوانان و نوجوانان فراگیر شود.

آیت الله ناصری توجه به این دو نکته اشاره شده در حدیث ثقلین را، موجب تحول در عالم اسلام دانست و گفت:در سایه توجه به این دو ثقل است که پیشرفت، کمال، ایثار، اتحاد و انسانیت بین مسلمانان به وجود می آید و در صورت دوری یا جداشدن از یکی از این دو ثقل، جامعه اسلامی دچار انحطاط و گمراهی میشود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: این حدیث صادرشده برای یک زمان یا یک جامعه و گروه نیست بلکه این حدیث از زمان روایت از پیامبر (ص) تا روز قیامت دوام خواهد داشت و برای همه به خصوص مسلمان یک تکلیف است.

وی با بیان این که در قرآن، آیات فراوانی بر اطاعت از خدا و رسول اکرم (ص) آمده است؛ گفت: اگر کسانی یکی از این ثقل را گرفتند و مشکلات پیدا کردند هر زمان و هر لحظه باید از تک روی دست بردارند و قرآن و عترت را باید با هم داشته باشیم اگر از عترت جدا شویم دچار سردرگمی می شویم چون پیامبران و امامان مبین، مفسر و مکمل مسائل قرآنی هستند و جلوی انحرافات در فهم قرآن را می گیرند و اگر تمسک به قرآن نباشد در برداشت ها، غلو صورت می گیرد و راه غلط را پیش می روند و درست مقام اهل بیت را درک نمی کنند و به صورت عاطفی پیش می روند.

صحبت‌های آیت‌الله ناصری در اختتامیه مسابقات قرآنی وزارت نیرو در یزد 

ناصری در ادامه تصریح کرد: اگر در فراگیری و توجه به قرآن سستی صورت گرفته است و یا نسبت به شناخت اهل بیت و پیروی کوتاهی شده است باید در این جلسات کامل شود و در این دو رکن اساسی تیبن و عمل باشد تا گمراه نشویم.

وی از دولتمردان نظام اسلامی خواست تا همانطور که در مسائل اقتصادی توجه می شود؛ در مسائل فرهنگی و قرآنی نیز توجه ویژه صورت گیرد که این باعث می شود تا جامعه هویت الهی پیدا کنند و دین و امورات مردم اصلاح و جامعه از انحرافات بیمه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار