کد خبر: ۳۴۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 10 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس شورای اسلامی بافق در دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با مسئولان بافق گفت: یکی از موضوعاتی که نقل محافل ومجالس شهرستان می باشد بحث معادنی است که  قبلا به بخش خصوصی واگذار شده مانند معدن "بیشه در" که ضمن اشغال یک محدوده بزرگ  یکی از بکرترین مناطق بافق را  تخریب می کنند وسنگ آن را شبانه  می برند و حساسیت زیادی را برای مردم درست کرده است.

مهدی رنجبر افزود: این مسئله معدن کوشک و معادن دیگر هم شامل می شود که منابع طبیعی و زیست محیطی را به طور گسترده تخریب کرده اند از طرف مسئولین شهرستان هم مکاتبات زیادی در این زمینه صورت گرفته است که تا این لحظه نتیجه ای نداشته است.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه اداره صنعت، معدن وتجارت یک طرف قضیه است و برای از بین بردن شبهاتی  که در افکار عمومی شهرستان ایجاد شده است  سال آینده پروانه بهره برداری این معادن به اتمام می رسد تقاضا داریم محدوده های معدنی، معادن طبرکوه، بیشه در و کوشک کمتر شود.

رئیس شورای شهر بافق در ادامه ضمن تشکر از مجموعه منابع طبیعی و آبخیز داری که طی چندین سال در گود گوار سرمایه گذاری خوبی انجام دادند و باعث جلوگیری از ورود ریزگردها  و گرد و خاک به شهر می شود گفت: با عنایت به اینکه مراتع بالادستی این منطقه را اداره صنعت، معدن و تجارت در حال واگذاری به بخش خصوصی برای اکتشافات معدنی می باشد از طرف شورا مکاتبه ای با منابع طبیعی شهرستان صورت گرفت که با توجه به اینکه  میلیاردها تومان هزینه شده است  به دلیل حساس بودن این منطقه و همچنین شیب زمین و حوزه آبریزی که به سمت گود گوارمی باشد مساعدت فرمائید این موضوع در کمیته فنی منابع طبیعی مطرح شود تا به هیچ وجه در نقاط حساس، زمینی واگذار نشود.

رنجبر در خصوص مسائل مربوط به حدود آگهی اراضی ملی  که بین بافق و شهرستان های همجوار  است از مدیر کل منابع طبیعی همکاری و مساعدت لازم را خواستار شد.

وی در خصوص نقاطی از بافق که در دولت قبل به شهرستان بهاباد برای شهرستان شدن نیز گفت: در دولت قبل ۳۴ نقطه از بافق به بهاباد داده شد که  یک سری مشکلاتی در بحث منابع طبیعی گریبان گیرشوراها و مردم این مناطق شده است که برای حل موضوع مساعدت این مجموعه را نیز در این زمینه می طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق در پایان گفت: متاسفانه معادن بافق را فقط استخراج می کنند و نظارت بر آن بسیار ضعیف است پیشنهاد می شود جلسه ای با حضور مدیرکل منابع طبیعی، محیط زیست، نماینده مردم در مجلس و معاونت عمرانی استاندار تشکیل تا راه حلی در این خصوص ارائه گردد.

بافق خبر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار