کد خبر: ۳۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 10 December 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است که سهم کردستان از این میزان ۳۳۶ روستا بوده و تا ماه آینده اجرایی خواهد شد.

محمد خسروی، در آیین افتتاح ۲۲ پروژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کردستان، با اشاره به اینکه اپراتورهایی که پا به عرصه گذاشته‌اند باید درآمد داشته باشند، اظهار کرد: دولت‌ها مکلفند در مناطقی که اقتصادی نیستند، سرمایه گذاری کرده و خدمات ارائه دهند.

وی افزود: بر این اساس برای خدمات عمومی اجباری(USO) اعتباراتی تعیین شده که تا کنون ۱۰۰ روستا را تحت پوشش قرار داده است.

مجری طرح خدمات فناوری اطلاعات در مناطق محروم عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز همه مردم در پی دسترسی به اینترنت هستند، دولت تدبیر و امید اولویت خود را بر افزایش پهنای باند اینترنت متمرکز کرده و آن را به عنوان موتور محرکه توسعه سایر بخش‌ها مورد توجه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است که سهم کردستان از این میزان ۳۳۶ روستا بوده و تا ماه آینده اجرایی خواهد شد.

خسروی با اشاره به اینکه ۸۸۱ روستای کردستان تا پایان دولت به اینترت پرسرعت مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد: قراردادهای لازم برای اجرای این مهم بسته شده و تا پایان دولت اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان در زمینه خدمات عمومی اجباری(USO) تا پایان دولت در کردستان هزینه می‌شود که تا کنون ۲۲ میلیارد آن هزینه شده و ۱۸ میلیارد نیز در دست اقدام است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار