کد خبر: ۳۴۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک یزد،نماینده ولی فقیه وامام جمعه بر ارج نهادن به فرهنگ برای مقابله با توطئه های شوم دشمنان تاکید کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت : با وجود فعالیت‌ها و اقدامات زیادی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است هنوز هم این شورا تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی افزود : رفته رفته در بسیاری از مسائل فرهنگی ضعف‌هایی پدید آمد که جای یک انقلاب فرهنگی دیگر احساس می‌شود و برای حل این مشکلات در حوزه فرهنگ به یک انقلاب فرهنگی نیاز است.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر نقش مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در اصلاح فرهنگ‌ها و حفظ فرهنگ اصیل کشور اضافه کرد: باید از روی اعتقاد و ایمان قلبی در این زمینه کار کرد تا فرهنگ غلط غربی از جامعه رخت بربندد و فرهنگ درست اسلامی رشد پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان برگزاری برخی مجالس لهو و لعب در قالب حرکت فرهنگی، اردوهای دانشگاهی و برنامه‌های دیگر را مصادیقی از فرهنگ غلط غربی دانست و گفت : همه این‌ها نشان می‌دهد که نیاز به یک انقلاب فرهنگی داریم و با وجود تاکیداتی که در زمینه‌های فرهنگی می‌شود می‌بینیم که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه ارج نهادن بیش‌از پیش به فرهنگ یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با این توطئه شوم دشمنان است عنوان کرد: یکی از اقدامات در این زمینه برگزاری مراسم و محافل قرآنی و پژوهشی و تحقیقی است که هم علم را رشد می‌دهد و هم مایه ترویج ایمان در جامعه است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه افزود : مسئله نماز هم یکی از مواردی است که باید در بین مردم فرهنگ آن را در برابر فرهنگ بیگانگان رشد و توسعه داد که اگر فرهنگ نماز در جامعه ترویج پیدا کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

آیت الله ناصری همچنین به بدعهدی آمریکا در موضوع برجام و تصویب تحریم های جدید علیه ایران اشاره کرد و گفت مجلس شورای اسلامی باید هر چه زودتر پاسخی قاطع به این بدعهدی بدهد تا عزت عظمت و شرافت ایران اسلامی حفظ شود.

صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار