مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از اجرایی شدن طرح خاموشی زمستانه چاه‌های آب کشاورزی در سطح استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 09 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی جوادیان‌زاده با تاکید بر مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر لازم در راستای کنترل بحران آب اظهار داشت: وضعیت آب در استان یزد بحرانی است و باید با هر اقدامی از جمله خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی مصرف آب را مدیریت کرد.

وی با اشاره به لزوم مقابله با کم‌آبی ناشی از کاهش ریزش‌های جوی در سطح استان و خروج چاه‌های آب از چرخه مصرف ادامه داد: خشکسالی‌های اخیر وضعیت آب استان را با بحران مواجه کرده به طوری که سال به سال میزان آب استحصالی از چاه‌ها کم شده و عمده چاه‌های ما از مدار خارج شده‌اند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با تشریح وضعیت منابع و مصارف آب در استان به میزان مصارف بخش‌های گوناگون از آب استحصالی اشاره کرد و افزود: سهم بخش صنعت و خدمات از آب استحصالی از سفره‌های زیرزمینی بیش‌از 34.6 میلیون مترمکعب، مصرف شرب شهر و روستا 98.5 میلیون مترمکعب و مصرف کشاورزی 969.7 میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به میزان کسری آب در استان عنوان کرد: کسری حجم مخزن بیش‌از 220 میلیون مترمکعب و حجم منابع تجدید شونده در استان بیش‌از 870 میلیون مترمکعب است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه کشاورزان خودشان باید در مدیریت منابع آب مشارکت داشته باشند تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در این زمینه با مشارکت کشاورزان انجام شده اقدام به نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی بوده که نصب شده است.

وی تعداد چاه‌های موجود در استان را سه هزار و 680 حلقه چاه برشمرد و بیان داشت: در یک‌هزار و 382 حلقه چاه اقدام به نصب کنتور هوشمند شده که بیشترین کنتورهای هوشمند در شهرستان‌ ابرکوه با تعداد 537 مورد بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار