مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: 260 هکتار از عرصه های ملی طی هشت ماهه امسال از زمین خواران باز پس گرفته شده و از آنان رفع تصرف گردید.
کد خبر: ۳۴۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 08 December 2016
محمد رضا آخوندی اظهار داشت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده بیش از 260 میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد، زیان وارده به منابع طبیعی بر اثر خشکسالی های پی در پی چند سال اخیر را یاد آور شد و گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی بازوان اجرایی منابع طبیعی هستند و تصرفات غیر قانونی ،تخلفات و تجاوز به عرصه های ملی را مانع شوند و موارد را گزارش کنند.
وی با بیان اینکه دهیارن باید مراقب باشند تا مجوز آب و برق در عرصه های ملی داده نشود افزود: با موارد تخلف برابر قانون با همکاری دستگاه قضا،به شدت برخورد خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان یزد همچنین ایجاد 720 هکتارفضای سبز در کانون فرسایش باد در منطقه گودگوار بافق را اقدامی مثب و مفید خواند و افزود: این اقدام مانع ورود گرد و خاک و ریزگردها به داخل شهر بافق می شود.
این مسئول کم آبخواه بودن گیاهان دارویی را نیز یادآور شد و گفت: از متقاضیان کشت گیاهان دارویی تحت عنوان بهره برداران عرصه های طبیعی حمایت خواهیم کرد.
آخوندی وسعت عرصه های طبیعی استان یزد را معادل 7.2 میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود 9 هزار هکتار در شهرستان بافق است.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار