کد خبر: ۳۴۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 08 December 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس دانشگاه یزد به تحصیل ۹۰ هزار دانشجو در استان یزد اشاره کرد و گفت: در ارتباط با نسبت دانشجو به جمعیت، استان یزد رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
محمدصالح اولیا  در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته پژوهش در استان یزد سه سال با سبک خاص و جدیدی در حال برگزاری است، اظهار داشت: امسال یک هماهنگی و تقسیم کار خوبی بین دستگاه‌های مرتبط صورت گرفت.

وی به تشکیل ستاد مرتبط با هفته پژوهش در استان یزد اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار امسال همزمان با هفته پژوهش شاهد برگزاری نمایشگاه فن بازار هستیم.

اولیا با اشاره به لزوم همراهی و همکاری صنعت، دانشگاه و فناوری در زمینه پیشرفت استان و کشور، گفت:  امسال جهت‌گیری خاصی با همکاری دانشگاه، شهرداری، صنعت و دیگر نهادهای مرتبط شروع شده و در حوزه شهر هوشمند تلاش انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: به همین دلیل ویژه برنامه‌ای با حمایت از شهرداری، نیروی انتظامی و برخی نهادهای دیگر در زمینه شهر هوشمند و مدیریت آن در یزد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث انتخاب پژوهشگران و فناوران در هفت گروه به بررسی پرداختیم که دانشگاه‌های بزرگ در دسته اول با چهار نفر انتخابی دسته اول قرار گرفتند.

دبیر دبیرخانه هفته پژوهش استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 90 هزار دانشجو در استان داریم که به لحاظ سرانه جمعیت، استان دوم کشور به حساب می‌آیم.

اولیا تعداد اعضای هیئت علمی را در یزد 2 هزار نفر دانست و گفت: نسبت دانشجو به هیئت علمی در یزد رتبه هشتم کشور است که نه جایگاه خوبی به حساب می‌آِید و نه به این معنی که جایگاه یزد بد است.

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد: بیان کرد: الان نسبت شرکت‌های دانش بنیان استان یزد به لحاظ تعداد رتبه پنجم و به لحاظ جمعیت رتبه دوم کشور پس از تهران را در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت نخبگان به جمعیت استان یزد هم خیلی خوب است و الان در رتبه دوم کشور در این زمینه قرار گرفتیم که شاخص بسیار خوبی به حساب می‌آید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار