کارگروه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب، در حاشیه نمایشگاه فن بازار برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 08 December 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر مرکز توسعه فناوری‌های آب پارک علم و فناوری یزد  در کارگروه آب اظهار داشت: از اساسی‌ترین چالش‌های کشور و استان یزد مسأله آب است.

علی اکبر قیومی ادامه داد: پایین بودن بهره‌وری باعث شده تا آب یکی از اساسی‌ترین مسائل و دغدغه‌های حال حاضر کشور مطرح شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز توسعه فناوری‌های آب و طرح مباحث متعددی در این زمینه اضافه کرد: بحث اجتماعی‌سازی در حوزه آب، یکی از دغدغه‌های اصلی این مرکز است و به دنبال درگیر کردن جامعه و مردم در بحث الگوسازی در این حوزه هستیم.

مدیر مرکز توسعه فناوری‌های آب پارک علم و فناوری یزد با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت در مصرف آب عنوان کرد: تغییر شیوه مصرف منابع آبی توسط کشاورزان، صنعتگران و اقشار مختلف مردم بسیار مهم راهگشا خواهد بود که می‌توان به عنوان الگوی مناسب و موثر ساماندهی وضعیت منابع آبی بهره برد.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های مختلف در تقویت منابع آبی اظهار داشت: شیوه‌های مختلفی از جمله بستن چاه‌های غیرمجاز، نظارت بر عملیات حفاری، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آب و به خدمت گرفتن توان مدیریتی در این حوزه، موجب افزایش راندمان آب در بخش‌های مختلف صنعتی، شرب و شهری و کشاورزی خواهد شد.

وی یکی دیگر از راهکارهای موثر در تقویت منابع آبی و تغییر الگوی مصرف را ایجاد دغدغه در مردم به دلیل کاهش منابع زیرزمینی آب برشمرد و افزود: بهینه‌سازی مصرف آب، کاهش میزان هدر رفت آب در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خانگی از دیگر مباحثی است که باید با جدیت مورد توجه و دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار