رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد گفت: 805 مجوز تاسیس با پیشرفت 61 تا 99 نفر در استان یزد وجود دارد که از این لحاظ و از نظر صدور جواز تاسیس این استان در سال 95 رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۴۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 08 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا علمدار یزدی در نشست علمی(پنل)ارتباط صنعت و دانشگاه با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی در دانشگاه یزد اظهار کرد: در صورت بهره‌برداری از این معادن، 25 هزار فرصت شغلی در یزد ایجاد می شود.
وی با اشاره به وجود 310 پروانه اکتشاف در یزد افزود: ذخیره قطعی معادن یزد یک میلیارد و 748 میلیون با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال است که سبب اشتغال 11 هزار نفر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد یادآور شد: جمعیت استان یزد معادل یک و سه دهم درصد کشور است اما سرمایه‌گذاری این استان بیش از چهار درصد کل کشور است.
علمدار یزدی به فرصت مطالعات صنعتی ایجاد شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه ها از فرصت ایجاد شده در این زمینه استفاده کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نباید منتظر کمک‌های مالی از سوی موسسات مختلف باشد و به سمت دولت دست دراز کند بلکه باید با تجاری‌سازی علم، به جاهای مختلف کمک کند.
علمدار یزدی با اشاره به اینکه هیچ زمانی فکر نشده که پشت در دانشگاه کسی به انتظار فارغ‌التحصیلان است، اضافه کرد: انتظار ما از یک کارخانه این است که سه شیفت کار کند تا نتیجه بهتری داشته باشد ولی چرا انتظار نداریم آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها شبانه‌روز در حال فعالیت و تولید علم نباشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: توافقاتی بین وزارت علوم و وزارت صنعت انجام شده تا بتوان روابط دانشگاه، صنعت و تجارت را تحکیم بخشید.
وی افزود: تلاش دانشگاه در جهت استقلال مالی، بررسی طرح های آینده نگر و نیازهای آتی کشور از سوی دانشگاه ها و همچنین تربیت دانشجوی ماهر و کارآمد برای بازار کار از جمله مواردی است که در راستای تحکیم روابط دانشگاه، صنعت و تجارت مطرح شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Germany
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
بله با همین مجوزها مردم روستا ها رو اواره کردین حالا افتخارم میکنین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار