کد خبر: ۳۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 07 December 2016
آيين افتتاحيه یازدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان وزارت نیرو در يزد برگزار شد.

به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام علي یزدانپرست مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان وزارت نیرو  با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد ویژگی قاریان و تلاوت کنندگان قرآن کریم اظهار داشت: اگر قرآن و فرهنگ قرآني به خانه‌ها راه یابد و جامعه ما به سبک قرآنی شود نسل جوان از سردرگمی نجات می‌یابد و مشکلاتی نظیر ازهم‌پاشیدگی بنیان خانواده‌ها، جامعه اسلامی را تهدید نخواهد کرد و جامعه به جایگاهی كه رسول اکرم (ص) ترسیم کرده است؛ می‌رسد.
افتتاح یازدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان وزارت نیرو در يزد +عکس
حجت‌الاسلام یزدانپرست بابیان این‌که از آثار تلاوت روزانه قرآن، افزایش ایمان و نورانی شدن خانه‌هاست؛ افزود: هریک از حاملان و قاریان قرآن، باید به‌عنوان یک مبلغ وارد جامعه شوند.

وی با اشاره به این‌که غرب دریافته است که برای سیطره بر مسلمانان و جهان اسلام باید قرآن را از آن‌ها گرفت؛ تاکید کرد: باید علاوه بر تلاوت و قرائت قرآن که خود اجر عظیمی دارد؛ درک و مفاهیم قرآن موردتوجه ویژه قرار گیرد.
مشاور فرهنگی وزیر نیرو در پایان مردم یزد را به قناعت، عبادت و ولایتمداری شهره دانست و از میزبانی خوب استان یزد برای این دوره از مسابقات قدردانی کرد.
افتتاح یازدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان وزارت نیرو در يزد +عکس
همچنين در ابتدای این جلسه محمدحسن صباغزادگان رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق يزد با اشاره به این‌که طبق آیات قرآن، این کتاب، کتاب هدایت است؛ گفت: فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان فرمایشی از مقام معظم رهبری که نشر و ترویج قرآن هم عملی محبوب و هم وظیفه است، اظهار کرد: جامعه ما باید قرآن محور باشد و غفلت از تعمق در آموزه‌های قرآن موجب ایجاد انحراف در جامعه می‌شود.
افتتاح یازدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان وزارت نیرو در يزد +عکس

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، صباغزادگان بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را پرداختن به فعالیت‌های قرآنی ذکر و تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در وزارت نیرو نشان می‌دهد که اين صنعت علاوه بر خدمات‌رسانی در حوزه آب و برق، در حوزه فعالیتهای فرهنگی و معنوی نیز حضوری پررنگ دارد.
وی با اشاره به این که مقدمات برگزاری این مسابقات از شهریورماه با تشکیل 6 کمیته آغازشده است؛ افزود: به‌طور مستقیم حدود 30 نفر از مدیران صنعت آب و برق استان یزد درگیر این مسابقات بودند و هم‌اکنون افتخار داریم که میزبان حدود 400 نفر از شرکت‌کنندگان در یازدهمین دوره از مسابقات در 6 رشته قرائت، ترتیل، حفظ، تحقیق موضوعی، مفاهیم و زبان‌آموزی هستیم.
حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم مدرسی قائم‌مقام حوزه‌های علمیه استان یزد نیز در این مراسم بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایران به وجود آمد كه ازجمله مي‌توان تفسیرهای متنوع و متعددي از قرآن کریم را، که حاصل تلاش مراجع حوزه‌های علمیه است؛ نام برد.
مدرسی با اشاره به اینکه قرآن در روز قیامت از انسان شفاعت می‌کند؛ اظهار داشت: خداوند متعال در روایت دارد که به احترام قرآن، فردی که با قرآن انس دارد را از آتش دوزخ رهایی می‌بخشد.
افتتاح یازدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان وزارت نیرو در يزد +عکس
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، لازمه هدایت بشر به سمت سعادت و عاقبت‌به‌خیری است؛ گفت: امروز به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری تدبر در قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ما بسیار رواج پیداکرده و مراسم‌های قرآنی بسیاری در کشور ما برگزار می‌شود.
شایان‌ذکر است، این مسابقات به مدت سه روز در مجتمع فرهنگي شهيد زنبق و اختتامیه این مراسم جمعه 19 آذر برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار