معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به بحران آب در این استان گفت: برای حل بحران آب با هم‌اندیشی مسؤولان و جلب مشارکت مردم اقدام شود.
کد خبر: ۳۴۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 07 December 2016

به گزارش تابناک یزد،سید علی‌اصغر رفاهی  در نشست با مسؤولان مرتبط با امور آب استان یزد اظهار داشت: مسئله آب در کشور جدی بوده و این مسئله در استان‌های کویری به ویژه یزد تبدیل به بحران شده است که باید با هم‌فکری مسئولان و جلب مشارکت‌های مردمی بر این مشکل فائق آمد.

وی ادامه داد: باید با تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی از تمامی ظرفیت‌های سازمانی منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره گرفت و با توجه به خشک‌سالی‌های پی در پی و کمبود نزولات جوی برای غالب شدن بر بحران آب برنامه‌ریزی کرد و گام برداشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اضافه کرد: با توجه به گرمی هوا در استان‌های کویری و نیاز رو به افزایش به آب اعم از آب شرب، بهداشت، کشاورزی و صنعت همچنین استحصال بی‌رویه از منابع زیرزمینی و مواجهه جامعه با معضل حفاری چاه‌های غیرمجاز و نیز بهره‌برداری غیرمجاز از منابع مجاز، لزوم و ضرورت برخورد جدی با متخلفین این عرصه را مسجل ساخته است.

وی با بیان اینکه آب به عنوان امانتی در دست نسل حاضر و برای تحویل به نسل آینده است، گفت: ضرورت دارد که به شکل جامعی با پدیده استفاده بی‌رویه و غیرمجاز از آب‌ها مقابله کرد و ضمن تذکر وظایف دستگاه‌های مختلف، اقدامات پیشگیرانه در این رابطه را تدوین و اجرایی کرد.

رفاهی از برگزاری همایش ملی با موضوع بحران آب‌، جرائم و آسیب‌ها؛ از علت شناسی تا پیشگیری خبر داد و ابراز داشت‌: محورهای همایش تخصصی موصوف، جرائم مرتبط با صنعت آب با بررسی حفر چاه‌های غیرمجاز‌، اضافه برداشت از چاه‌های مجاز‌، آسیب‌شناسی قانون توزیع عادلانه آب و قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری و آسیب‌شناسی رویه‌های اجرایی و قضایی در زمینه پیشگیری و مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز به اضافه برداشت از چاه‌های مجاز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد‌: برای حصول نتایج کاربردی در نشست تخصصی که در آذر ماه به میزبانی استان فارس و با حضور برخی از مقامات کشوری و معاونان اجتماعی استان‌های اصفهان‌، بوشهر، کرمان و یزد برگزار خواهد شد باید ضمن علت‌شناسی استفاده غیرمجاز از منابع آب‌، پیشنهادهای اجرایی در سطح ملی و استانی جمع‌آوری و تدوین شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار