رئیس دانشگاه یزد گفت: استان یزد می‌تواند قطب حسابرسی و حسابداری کشور باشد.
کد خبر: ۳۳۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 06 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدصالح اولیاء  در آیین بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه یزد اظهار داشت: اگر بخواهیم استان یزد در حوزه حسابداری و حسابرسی به عنوان یک قطب در کشور مطرح باشد باید بررسی کرد که نقش دانشگاه‌ها در این زمینه چگونه خواهد بود.

وی با اشاره به تجمیع ویژگی‌هایی از مردم یزد با حسابداری و حسابرسی ادامه داد: از جامعه حسابداری استان مواردی را که مورد انتظار است باید پیگیری و دنبال کنیم و مزیت‌های آن را با توجه به توجه مردم یزد به حساب‌وکتاب و داشتن شم‌اقتصادی که دقت زیادی در این زمینه‌ها دارند مورد توجه قرار دهیم.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه مردم یزد دارای ویژگی‌های مثبتی هستند که در زمینه حسابداری و حسابرسی یک ارزش محسوب می‌شود عنوان کرد: خوشنامی که در قدیم در یزد داشتیم و در همه‌جا نیز زبانزد است به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم حسابداران محسوب می‌شود که از دوجنبه تخصصی در این کار و به لحاظ اخلاق حرفه‌ای موثر و مفید است.

وی با بیان اینکه دستیابی به قطب حسابداری کشور برای استان یزد نیاز به انجام کارهای زیادی تا رسیدن به استانداردهای لازم است اضافه کرد: معتقدیم باید در این زمینه تلاش شود تا استان یزد به قطب حسابداری و حسابرسی تبدیل شود که هم دانش آن در استان موجود است و هم بسترهای لازم برای رسیدن به این مهم در مردم یزد دیده می‌شود.

اولیاء با تاکیدبر لزوم روزآوری در امور حسابداری و حسابرسی بیان داشت: به دانش روز حسابداری و دانش حرفه‌ای نیاز داریم خاطر نشان کرد: باید در ابتدا محتواهای آموزشی و نوع آموزش‌ها را تغییر دهیم و یا اینکه در راستای تقویت فناوری‌ها در این زمینه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مسئولیت‌ها در این زمینه به عهده دانشگاه‌ها است افزود: همه ما به نوعی مسئول هستیم و باید با همت همه جانبه و در تعامل با یکدیگر در این زمینه گام برداریم و شاهد یک تحول عظیم در این حوزه باشیم.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه یک سوی کار نیز به عهده حسابداران و حسابرسان در سطح جامعه بستگی دارد تصریح کرد: به لحاظ حرفه‌ای هم باید تلاش کرد تا در این زمینه در مواردی که ضعف داریم جبران شود.

وی افزود: متاسفانه تاکنون در این زمینه تلاش جدی نشده و در مواردی نیاز به تامین نیاز از خارج استان و حتی خارج از کشور بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار