رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به انتظارات صنعت از حسابداری، بر ضرورت تعامل اتاق بازرگانی حسابداران در توسعه کسب و کار تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 06 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا قمی  در آیین بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه یزد به تشریح وضعیت صنایع و مشکلات آن‌ها در کشور پرداخت و اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که برای صنایع در سطح کشور پیش آمد مربوط به دولت گذشته است که به واسطه تحریم‌ها خسارات زیادی را به کشور وارد کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی هزینه زیادی بر کشور تحمیل کرد ادامه داد: این مشکلات 35 درصد برای کشور هزینه تراشید که بر بدنه تولید و صنعت تحمیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به اقدامات دولت یازدهم اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای در حال تغییر است که انتظار می‌رود ضمن جبران هزینه‌های سال‌های گذشته، بتوان سرعت کار در مبادلات تجاری و نوآوری و روز‌رسانی را نیز جبران کرد.

وی با اشاره به میزبانی ایران از 200 هیات تجاری در سطح کشور عنوان کرد: اغلب این هیات‌ها برای سرمایه‌گذاری به کشور دعوت شدند تا براساس آنچه که دولت در برنامه برای رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصادی دیده است با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی محقق شود.

قمی با بیان اینکه در بحث استانداردهای ملی و بین‌المللی در روابط مالی در کشور ضعف داریم افزود: در شرایط فعلی نیاز به جذب سرمایه‌های خارجی برای حل مشکلات در این زمینه است اما به واسطه ضعف در این موارد به شدت دچار مشکل هستیم.

وی بیان داشت: متاسفانه تحریم‌ها در این سال‌ها موجب شده تا کشور 15 سال در مقایسه با سایر رقبا عقب بماند و از روزآوری و نوآوری محروم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با بیان اینکه بانک مرکزی بانک‌ها را برای رعایت استانداردها مکلف کرده است اظهار داشت: سازمان حسابرسی خود را مستقل در تدوین ضوابط مالی می‌دانست به همین دلیل اختلافی بین این دو نهاد پیش آمد که چندین ماه امکان فعالیت را سلب کرده بود که ناشی از ضعف در استانداردهای ملی و بین‌المللی مالی بود.

وی در تشریح انتظارات صنعت از حسابداری گفت: انتظار صنایع این است که در این شرایط علاوه‌بر رعایت قوانین و مقررات داخلی، بحث کسب اطلاعات و روزآوری را نیز مورد توجه داشته باشند.

قمی یادآور شد: باید ضعف واحدها در این عقب‌ماندگی 15 ساله را در مدت سه سال جبران کرد بنابراین گزارش‌های مالی در این زمینه نقش بسیار موثری دارند تا بتوانیم به رشد 8 درصدی مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه تحلیل‌های مالی حسابرسان اثر بالایی در روند رشد دارد گفت: بخش خصوصی این انتظار را دارد تا با بهره‌مندی از تحلیل‌های صحیح به وضعیت درست استراتژیکی واحدهای خود دست یابند بنابراین روند تغییرات و رشد و نوآوری در حوزه حسابرسی برای بخش خصوصی بسیار دارای اهمیت است.

قمی تاکید کرد: در بسیاری از موارد ممکن است مدیران واحدها خارج از حوزه مالی و حسابرسی اقداماتی را انجام دهند که موجب تاثیر منفی شود از این‌رو باید تغییر و رشد در زمینه حسابداری و حسابرسی را برای ارائه تحلیل‌های درست جدی گرفت.

وی بیان داشت: همانگونه که استان یزد رتبه بالایی در سایر حوزه‌ها دارد انتظار می‌رود حسابداران در این زمینه نیز با اقداماتی که انجام می‌دهند به رشد بالا برسند و رتبه بالایی را به خود اختصاص دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار