مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاح آن گفت: رد دفاتر مالیاتی در اصلاح قانون مالیات‌ها کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 06 December 2016

به گزارش تابناک یزد،منوچهر اسدی  در آیین بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه یزد اظهار داشت: بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از رد دفاتر پرهیز کنیم به شرط اینکه دفاتر نیز ایرادهای قانونی را رفع کرده باشند.

وی با بیان اینکه در اصلاح قانون مالیات‌ها رد دفاتر کاهش یافته است ادامه داد: کماکان رویه قبلی را ادامه می‌دهیم اما بنا را بر این گذاشته‌ایم تا با توجه به قوانین، این رویه را به حداقل ممکن برسانیم و از رد دفاتر پرهیز کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه منافع مشترکی را با حسابداران و حسابرسان داریم اضافه کرد: تغییراتی که در قانون مالیات‌های مستقیم در سال جاری اعمال شد چند رویکرد عمده را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها معافیت‌های اعمال شده و اعمال نرخ صفر است که بنگاه‌ها باید دفاتر را بر این مبنی ارائه کنند تا اعمال مالیات شود.

وی با بیان اینکه هدف سازمان مالیاتی از اصلاح قوانین، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است افزود: با شفاف شدن فعالیت‌ها قطعا جلوی رانت و فساد گرفته خواهد شد و این به نفع همه است.

اسدی با اشاره به اینکه با پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و عملیاتی شدن قانون جدید مالیات‌های مستقیم تغییرات و تحولات مثبت و اثرگذار در حوزه‌های مختلف اقتصادی پدیدار خواهد شد گفت: یکی دیگر از اثرات این قانون حذف مالیات‌های علی‌الرأس است که این شیوه تا سه سال آینده به طور کامل برچیده و حذف خواهد شد.

وی رویکرد بعدی در این قانون را جرم بودن فرار مالیاتی برشمرد و اظهار داشت: بخشی از فرارهای مالیاتی در پوشش شرکت‌هایی است که حساب‌سازی می‌کنند و یا چند دفتر دارند که در این قانون برای این موارد نیز راهکارهایی ارائه شده تا مانع فساد باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد از دیگر مزیت‌های مثبت اجرای این قانون را اجرای طرح جامعه ریز فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: براساس مفاد 169 قانون مالیات‌ها لزوم دقت را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به تغییرات گوناگون در قانون مالیاتی کشور تصریح کرد: از جمله این تغییرات مثبت و کارگشا در قانون جدید مقوله خوداظهاری است که در قانون جدید تصریح شده هم اشخاص حقیقی و حقوقی چه مشمول مالیات باشند و چه معاف از مالیات باید اظهارنامه مالیاتی را ارائه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار