مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد با اشاره به تشکیل انجمن حسابداران یزد گفت: وجود تشکل‌های صنفی در هر حوزه موجب همبستگی در آن صنف است.
کد خبر: ۳۳۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 06 December 2016

به گزارش تابناک یزد،بهزاد افلاطون‌زاده در آیین بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه یزد اظهار داشت: دیوان محاسبات بر اساس قانون وظیفه کنترل فعالیت‌های مالی، مصرف وجوه و گزارش تفریغ بودجه را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ابزارهایی در قانون برای رسیدگی به وظایف محوله در اختیار دیوان محاسبات گذاشته شده است که انواع حسابرسی از سوی این نهاد نظارتی انجام می‌شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد انواع حسابداری را حسابرسی رعایت، حسابرسی صورت‌های مالی، عملکرد و تصمیم مدیریت، تحلیلی و حسابرسی آنلاین برشمرد و اضافه کرد: دیوان محاسبات وظیفه رسیدگی در این موارد را به عهده دارد که انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم وجود تشکل حرفه‌ای حسابداری گفت: بین رابطه عضویت در تشکل‌های حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ای، رابطه‌ای مستقیم وجود دارد که این مسئله وجود تشکل حرفه‌ای را ضروری می‌کند.

فلاطون‌زاده از عوامل موثر در توسعه شکل‌گیری نظام اجتماعی در جوامع نوین را گروه‌بندی‌های حرفه‌ای دانست و اظهار داشت: این گروه‌بندی‌ها دارای انسجام و همفکری خاصی در پیشبرد امور هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد با تاکید بر نقش سازمان‌های صنفی در تنظیم قواعد حرفه‌ای و اخلاقی اعضا خاطرنشان کرد: وجود تشکل صنفی موجب ایجاد همبستگی و هماهنگی بین اعضا می‌شود.

فلاطون‌زاده با تاکید بر اینکه بحث رعایت اخلاق و آیین حرفه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ادامه داد: رشد و اعتلای حسابداری در کنار رشد و توسعه علمی محقق خواهد شد که این مهم جز با وجود تشکل‌های حسابداری ممکن نیست.

وی با بیان اینکه حسابداری در بین سایرحرفه‌ها از وجه تمایز برخوردار است عنوان کرد: این تمایز در حسابدار حرفه‌ای به واسطه تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی افراد و سازمان‌ها دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد با تاکید بر اصول حرفه‌ای و اخلاق حسنه را در همه جوانب از سوی حسابداران اظهار داشت: نقش و وظیفه حسابداران حرفه‌ای در قبال جامعه ایجاب می‌کند که این مهم را رعایت کرده و به آیین‌ها در زمینه کاری خود پایبند باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار